Att gå med i SMF
Är det bara betala in avgift, eller måste man anmäla sig någonstans först, för jag har försökt maila flera gånger till bla kassör utan framgång… och inga telefon nummer finns heller inte, eller ska jag vända mig till lokal föreningen…
Det är bara att betala in medlemsavgiften och skriva vad det gäller. Om du betalar från internetbank så brukar adress komma med automatiskt, annars får man skriva det på inbetaöningen eler maila.
Men… du borde oavsett fått svar på dina mail! Kanske beror det på att det precis varit byte av kassör och det är mycket som ska fixas i samband med det, men det låter ändå lite konstigt. Har du mailat till kassor@svenskamarsvinsforeningen.se eller till någon annan adress? Testa igen och maila annars till ordföranden och berätta att du inte får svar, det kan vara något knas med adressen t.ex.
#2 tror det var en annan först, har för mig jag mailade igen, men hittar inte det andra mailet, har satt med läskvitto nu så ser jag om det kommer fram..
Nu har jag betalt in medlemsavgift till SMF så nu är jag medlem i föreningen ;)
#4 Så bra :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Har det löst sig nu?
Ja det har det har fått medlemsnummer på adress talongen ;), men jag väntar fortfarande på Medlemskort & MM nr3.
Dock har jag fått MM 1 &2 samt årsbok ;)
Okidoki… Men då verkar du inte ha tappats bort i alla fall. :)

Om man ska bli medlem i ett syfte att ställa ut ett marsvin, är det lönsamt att bli medlem då? (förlåt att jag snor tråd) :)
Om man blir medlem i SMF, blir man automatiskt medlem i sin lokalavdelning då?
#9 Man måste väl vara medlem för att kunna ställa ut fler gånger än en?

#10 Jag vet inte :P Det är därför jag frågar!
#11 Jag tror att det är så. Man får prova på att ställa ut en gång utan att vara medlem i SMF, men vill du fortsätta ställa ut fler gånger måste du bli medlem. Rätta mig gärna om jag har fel.

Hmm ska läsa på SMF strax! någon som kan ge länk, stavar alltid fel!:)
Man får ställa ut en gång utan att vara medlem, därefter är det medlemsskap som gäller. Som medlem får man ju dessutom MM och årsbok m.m.
Dock kan man tyvärr inte bli halvårsmedlem och medlemsskapet löper per kalenderår. Alltså, blir man medlem nu så gäller medlemsskapet fram till årsskiftet och man får alla årets MM.
Om man vill så får man välja lokalavdelning, annars hamnar man automatiskt i den lokalavdelning som man hör till geografiskt.

Tack!:)