Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 3451 ggr
[nono39]
0

kolla feber =S

Hej jag undrar verkligen en sak

kan man kolla feber på sina marsvin ?

hur gör man?

använder man en sån man använder på sig själv för att kolla febern?

vad är vanliga tempraturen på marvinen  ?

Annan fråga om något annat!

1. mitt marsvin har ett hål där aså inte rumpan som det kommer bajs ifrån och inte där dom kissar ett annat hål vad är det ?

Tråden flyttad av moderator till en lämpligare kategori.

Lyan
0

Är det en hona eller hane du har? Honorna har ju ett extra hål som är slidan, hanarna har en pungsäck med äckligt gojs i som de använder för markering.

Tempen tar du i rumpan med en vanligt termometer. Smörj in termometern med glidslem och var noga med att du verkligen kommer in i rumpan och inte slidan på honor, det kan vara rätt knixigt. Vilken normaltemp de har kommer jag inte ihåg just nu tyvärr

[nono39]
0

#1 jag har 2 hanar men hålet är på pälsen aså ryggen och längre ner jag vet inte hur jag ska föklara oså finns det ngt äckligt grönt på som är torrt jag vet inte det där gröna fanns inte först vad ska jag göra med det gröna kan man klippa bort det eller något ?

Moa-16
0

#2 Jag förstår inte alls vad du menar? Vadå för hål? Något grönt? Kan du inte bara tvätta bort det?

Sabettan
0

Du måste mena Talgkörteln.

Den kan bli  kladdig på hanar.

Ta på diskmedel och låt det sitta ett tag.Sen tvättar du bort det.

Kan behöva skrubbas lite försiktigt.

[nono39]
0

#3 jag förstår hur svårt det är att förstå vad jag menar men det är ett hål där bak på pälsen inte nere vid vid rumpan över rumpan på sidan =)

#4 kladdig är det nog inte med andra ord jag har försökt tvätta bort det det går inte bort =(

[nono39]
0

#4 jooo det var rätt tack , men det är hårt göre inte ont ifall jag skrubbar bort det med en tandborste ?? :O

Moa-16
0

Talgkörteln skulle jag inte kalla "hål" Men då förstår jag :)

#6 Det skrev h*n ju iofs inte att du skulle göra.. Mitt tips är att ta bort det med lite ljummet vatten, så löser det nog upp sig.

Royalz
0

Det löser inte upp sig utan diskmedel.

Ta på diskmedel med fingern och kleta på där det är fett, sen låter du det sitta i en stund. Efter det tar du en tandborste och gnuggar försiktigt och sen sköljer du noga.

Ibland får man göra 2ggr.

dumlekola
0

Mitt bästa tips för att göra rent Talgkörteln är att massera lite försiktigt med rikligt med ljummen olja. Jag tar rapsolja eller liknande jag har i kylskåpet och värmer till kroppstemperatur. Efter så tvättar jag med diskmedel och sköljer av (ett par gånger) för att få bort oljan ur pälsen. :-)