Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 851 ggr
Jenny L
0

Färg och rashjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Jag är ny här på forumet och tänkte passa på att fråga er mera erfarna om hjälp. Jag har alltså två omplaceringsmarsvin (honor) som jag gärna skulle få hjälp med att veta vad de är för färger samt också rasen om det är möjligt. Båda är ursprungligen från djuraffärer så renrasiga är de säkert inte men iallafall kunde det vara intressant att höra era åsikter.

Den första damen Lucy har hårs sträv päls.

Jenny L
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och den andra damen Nala är någon form av långhårig korsning med en virvel i pannan och en annan i nacken. Henne har jag rakat ner för en tid sen eftersom hon var så tovig och i allmänt dåligt skick då hon kom till mig.

Den sidan som syns har blått öga det andra är mörkt. På andra sidan är hon nästna helt vit.

nnicoleee
0

Jag kan inte så mycket men den första ser ut som en teddy/rex - och är black/white? kanske, den andra nån ridgeback, semilånghår?

Får se va dom mer erfarna säger här :)

Mojma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nr ett ser ganska exakt faktiskt ut som en teddy. Hon kan mycket väl vara ren teddy. Nummer två däremot är blandning av något. Hon är ju semilånghår så hon har säkert lite sheltie i sig med någon annan också. Bilden på teddyn är ju lite mörk så svårt att se exakt hur marsvinets färger är men av bilderna att tyda ser båda två ut att vara white/black.

Jenny L
0

Jo den bilden blev inte speciellt bra, men varken marsvinet eller min dotter hade tålamod att posera nån längre tid. Båda har endast svart och vitt på sig, inga andra färger.

Jenny L
0

Och nr2 har faktiskt varit nerklippt helt och hållet, Pälsen var så lång så sen släpade i marken från början.

nnicoleee
0

antagligen en coronet blandis då, eftersom den har en crest :)

Jenny L
0

Ok, tack ska ni ha.