Säljes!
Nu är jag trött på det här så nu tänkte jag sälja fanskapet.
Jag vet att man ska tänka igenom allting före och inte sälja så fort man tröttnar men vad ska man göra när man inte fick välja själv utan var tvungen att ta hand om den.
Det som säljs är alltså en envis förkylning inklusive feber, hosta, snor och ont överallt.
Det är ju svårt att värdera en sådan här pryl men ge mig en cola och ett kexchoklad så kan vi säkert göra affär!
Jag är tyvärr inte intresserad av att köpa, men håller tummarna för att du hittar ett bra nytt hem till denna lilla agressiva förkylning snart! *s*.
Usch, det är så jobbigt att vara dunderförkyld. Tur att jag lyckats slippa det ett bra tag nu. Du får Krya Lyan :)
"Ett kexchoklad"?
Är det ett sånt där envist virus du råkat ut för som slår sig fast på grammatiknerven?

Krya på dig!!
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Bytesaffär? Du får huvudvärk och någon form av överansträngning i axeln så tar jag förkylningen, okej? :3
#2 - Konstiga skåneidéer det där med ett choklad ;)
Hanna
#3 Haha jag var tvungen. ;)
Lite som min son som vägrar sluta säga HAMSTRET till vår nya hamster.
#4 - Dumheter sånt där ;)
Hanna
#5 Ska vi skrapa ihop till ett cola och ett choklad till Lyan?
Du kan fixa chokladet så fixar jag colat, räcker ett flaska?

Vi tar ett helt flak! Eller vänta, nu blev det fel… Eller rätt ;)
Hanna
En flak? Ett flak? En hela flaken? Nej nu är jag yr. Skäll på Lyan och sitt choklad. ;)
Fy Lyan, chokladet ärt övert fört ditt delt! ;)
Hanna
Hahaha, där fick ni mig XD
Såhär säger språkrådet: "I standardsvenska har choklad n-genus. Choklad används normalt som en ämnesbeteckning, på samma sätt som aluminium eller smör. Ordet böjs då inte i plural. Det går också att använda choklad i betydelsen ’typ av choklad’. Då kan man säga en choklad, flera choklader. Detta bruk är inte så vanligt, men det förekommer.
Regionalt i södra Sverige kan choklad också ha t-genus, ett choklad, som ofta används i betydelsen ’en chokladkaka’ eller ’en chokladbit’. Det kan accepteras i regionalt språkbruk." så jag får se mig besegrad ;-P
Jag har faktiskt aldrig hört någon säga en choklad i verkligheten. Däremot har jag hört både ett/en spik, ett/en släp, ett/en sele, ett/en såg och ett/en borr. Det kursiva är det som jag använder och även det som är rätt enligt SAOL, borr går att säga både och på.
Sedan har vi lite "kul" böjningar här men de har jag lyckats träna bort :-P Det är bla svärde och skärde istället för svor och skar (listerländska)
Verkar som att förkylningen blev lite rädd när jag hotade med att sälja för nu är det lite bättre :-D Eller så var det krya på dig hälsningarna :-D (nu blev jag alldeles paranoid, ska man skriva ihop krya på dighälsningar eller som jag skrev
) Iofs var det så igår också och sedan kom febern tillbaka ><
Ett flak cola går utmärkt! Blanda det med alvedon så blir jag som en duracellkanin och känner inte av förkylningen