platt fall död! :-(
Gav grisarna lite godis igår kväll, vitkål, äpple, tomat och lite sallad. Nyss när jag tittade till dom så låg lille måns livlös och stel på rygg. Vad kan ha hänt? :-S
Precis så hände min Benzo för någon månad sedan, helt plöstligt utan förklaring :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Han blev bara 4 månader gammal :'(
#2 Min blev bara 7 månader :(
Så inte gamla någon av dem :(
Usch då! Mycket tråkigt att höra. Beklagar!
Usch, vad sorgligt.
Tyvärr är det nog väldigt svårt att veta varför han dog om man inte obducerar. Kanske fick han i sig någonting giftigt.
#5 Borde inte burkompisen/kompisarna fått i sig det också?
#6 Jo, det är väl ganska troligt, fast inte helt säkert.
Jag tänkte om det kanske fastnat något i halsen på honom. Jag hade ju ätit av samma saker som dom fick… Om något av det var giftigt borde alla fem dött. Som tur var inte fallet så. sorgligt iaf :'(
Det finns nog många troliga och mindre troliga orsaker. Hjärtfel, hjärtinfarkt, kärlmissbildning någonstans som har brustit, ex hjärnblödning, någon allvarlig innre defekt/sjukdom som vi inte kunnat se då marsvin ju är duktiga på att kamoflera sjudom och svaghet.
Leta inte orsaker i det du har gjort eller inte har gjort, mår dina andra marsvin bra så tror jag säkert att det är ok med dem.
Det är väldigt tråkigt när sånt här händer och man går länge och tittar extra på de andra grisarna.
Håller tummar och tår för att de andra mår som de ska.
Tänker på er!
Kajzza
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
Tråkigt att du misste ditt marsvin så fort & snabbt. Som kajzza sagt, det kan vara precis vad som helst. De andra marsvinen pratar och äter normalt iallafall ?

verkligen tråkigt att du förlorat ditt marsvin.
Dom erfarenheterna jag har av marsvin som dött knall fall, är pga trolig hjärnblödning. Men det kan som sagt vara precis vad som helst. Det man får trösta sej med är att det då går fort och marsvinet slipper lida.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Jag tänkte om det kanske fastnat något i halsen på honom. Jag hade ju ätit av samma saker som dom fick… Om något av det var giftigt borde alla fem dött. Som tur var inte fallet så. sorgligt iaf :'(
#12 Det hade du märkt i så fall. Då hade han betet sig annorlunda osv.
Oj, samma inlägg igen :-S jo dom andra är pigga och glada. Det har varit lite problem med honom sen han kom från uppfödaren, först hade han en svampinfektion på nosen, och han måste haft ett medfött fel, för han kunde inte skrika ordentligt, han lät bara hes. Annars har han ätit och druckit och växt som han ska. Tills nu :-(
#14 Låter som min benzo. Han hade sellnic som liten.
Men blev frisk från det. Men kunde inte heller typ prata, lät lågt och hest när han väl försökte.