Ihopsättning
Igår satte jag in Whomp till Spike och Inari. Inari lugnade sig väldigt fort (han är seeeen i utvecklingen och har inte riktigt fattat att han är en kille ännu :-P), Whomp bryr sig heller inte så mycket, han vill gå och undersöka och äta. Spike däremot är halvt hysterisk, han kurrar och juckar så det känns som risk för att han juckar sönder ryggen på sig själv :-/ Whomp gör i princip ingenting utan låter sig juckas på. Ibland vänder han sig om och hackar till med tänderna och då backar Spike men så fort Whomp vänder sig om är han där och juckar igen.
Hur lång tid kan det ta innan han lugnar sig? Jag vet inte hur långt Whomps tålamod är och är rädd för att han kanske ryter ifrån på allvar till slut.
(Sedan måste jag säga hur glad jag är att jag köpte Whomp! Han är helt otroligt underbar i temperamentet!)
Åh, så söta! Han har fixat till mina små damer också så förhoppningsvis kommer här ett helt miniWhompar nästa månad :-D
Jag hoppas att han trivs här iallafall. Han är helt klart en av de trevligaste hanarna jag har haft :-D
Spike börjar lugna sig lite och inga slagsmål (ännu :-/). Whomp säger inte mycket utan vill mest bara vara. Ibland sitter de och äter bredvid varandra och ibland hackas det tänder men jag ser aldrig Whomp börja utan det är alltid Spike.
Inari börjar även fatta lite vad han är för något och går ibland och kurrar och dansar lite rumba men han verkar inte riktigt fatta varför utan det bara blir så XD Brrrrrrrr *tramptramp* brrr *tramp* Hm, vad gör jag egentligen? Äh, skitsamma! Brrrrrrrrr *tramptramptramp* Haha, knasbubbla XD
Dessa hanar alltså ;)
Det kan säkert t.o.m ta några veckor innan han lugnar sig. Sålänge de inte blir så stressade att de äter dåligt och inte får vila ordentligt så är det väl bäst att låta dem hålla på som de vill :P
Ja, mycket lättare med honor :-P Hade velat ha alla fem hanarna i samma bur för då hade de fått mycket större plats och jag hade kunnat behålla Yohnny och Yokan men jag vet att Spike och Yohnny och Yokan hade rykt ihop på liv och död.
Whomp äter som en häst :-P Han sitter jämt med ett höstrå i munnen eller med hela trynet i matskålen XD
Städade buren idag och då var det ju lite läskigt så Whomp och Spike sökte skydd i samma låda utan att tjafsa :-D