Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 629 ggr
[AmandaO]
0

Kom med tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom våra små pälsbollar är nya här hos oss så vill jag att ni kommer med tips på hur man får dom att känna sig mer som hemma.

Hittils har det gått väldans bra, vi hade väntat oss att dom skulle vart mer rädda och allt det där. Men dom tjattrar på, utforskar och sen blir det lite kramkalas.

Jag gjorde en liten aktiveringsrulle till dom, med en morotsbit i, Malte slog Tingeling med 2-0. Alltså ingen morots för stackars Tingeling. Dom har även fått vara ute på balkongen men tillslut så kunde inte ens jag vara där (vi bor på högsta våning=väldigt varmt) så vi fick snällt gå in. Men Malte tyckte om att vara där, det märktes. Han som har vart den som gärna hållt sig för sig själv.

Jag tog ur dom ur deras hem imorses nämlingen, det tog inte ens 10sekunder innan han hade hoppat in igen, för det hann han riva ner matskålen och skällt ut Tingeling. Men Tingeling var på goshumör iallafall. :) Därför blev jag väldigt glad när det var tvärtom ute på balkan.

Men nu till saken, kan ni komma med tips på något som gör dom lite gladare än dom är? Sådär BAAAM nu är ni hemma liksom. Eller ni förstår? Det var liksom ett år sedan jag fick Gösta och ska jag vara ärlig så har minnet svikit totalt så jag har ingen aning om hur jag gjorde för att han skulle bli den glada knubbisen han blev :)

Frida B
0

man måste ta det i små steg, det kan inte bli sådär "BAM" som du verkr vela utan marsvin är rädda djur och behöver tid på sig. ta upp dom många men korta stunder så vänjer dom sig

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[AmandaO]
0

Jag är fullt medveten om att marsvin är rädda djur, där av bad jag om tips som kan hjälpa dem på traven så att dom blir mer hemma!

juliino
0

Ursäkta men jag måste bara fråga. Är det två hannar du har? För om du har en hane som heter Tingeling diggar jag dig verkligen Tungan uteOskyldig

[AmandaO]
0

Haha ja, det är två hanar, tyckte han såg ut som en liten Tingeling :)

Frida B
0

som sagt, små steg, massor av goda grönsaker och prata med dom ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[AmandaO]
0

Det gör vi :)

juliino
0

Haha en pojke om heter Tingeling Kyss Ur öta är grabbarna gillar tarkt Golden med White påå marsvin :)

[AmandaO]
0

Då har vi samma smak då, för det gör jag med :)