Lördagsgodis!

En hackad grönsakblandning bjöds grisarna på ikväll.
- Tomat
- Vitkål
- Kålrot
- Morot
- Gurka till fjäsk. ;)

Redo att serveras!

Coffee Break och Samsung smaskar på. Samsung tycker nya matskålen är ett onödigt köp och häller ut grönsakerna på golvet.

Hugo och Nelson mumsar i sig. Nelson har lite problem med sin tomat. ;)

Flick-kvartetten samlad.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Bortskämda grisar hihi
Jag har inte mycket hemma insåg jag nu :/ Så blir morot och äpple som helgsgott ;)Det får dem inte på vardagarna så :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ställer mig inte och hackar en stor, färgglad sallad och serverar i matskålar till (nu) 14 marsvin varje dag. Oftast bryter jag av morötter och vitkålsblad eller annat och hivar in i buren som dom är. ;) Men ibland är det kul att lyxa till det lite, även om dom nog struntar i hur maten serveras. ;)
#1 Hehe ja, är man en liten gris i en stor värld är det självklart man ska vara en bortskämd sådan. ;) Äpple är mums! :D
Efter att mina marsvin bott i min farmors garage (med fönster) i en vecka då jag var borta är mina 13 grisar så otroligt bortskämda. Min farmor odlar sallad gurka tomat grönkål och annat smått och gott så dom fick nog mat varje gång dom skrek..Jag kan inte röra mig i köket utan att dom vrålar för full hals även om dom fått mat nyligen, så jag har börjat smyga på morgonen när jag ska göra iordning frukost åt mig själv
Ser nog lite kul ut när jag kommer smygandes med tungan mitt i mun för att undvika vrålet från marsvinen.
Bortskämda grisar är underbart Hihi. 
Mina fick som lördags gott grönkål senare ska dom få morot och havregryns gröt. :)
#3 Självklart! hehe min pojkvän bruka säger att jag skämmer bort mina grisar.. Hmm undra varför? hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är så van att köpa grönsaker,men i affären får jag stoppa mig själv att inte köpa för mycket… saknar våra grisar… snyft…
Nu blev jag också sugen på att göra något liknande till mina två grisar bara för att det är helg!… *mot köket!!*

åh vad mumsigt