Skinny marsvin
Har hittat två skinny marsvin som jag ska köpa om tre veckor då dem är leveransklara. Kan ni berätta vad som gjorde att just ni valde skinny? Och visa gärna bild..
Nu till frågorna..
1. Måste dem ha kligröt eller kan man blanda ner kli med övriga fodret i matskålen?
2. Kan man ha ENBART filtar som underlag i buren?(om man har en toalett till dem i ena hörnan?!
3. Luktar hanarna illa?
Har läst på så mycket men inte fått svar på allt :)
Skriv gärna lite om dem :D
Vad roligt att du kommer skaffa skinny, fantastisk ras verkligen! 
Allt om rasen tilltalade mig (läste på massor innan) så det var ett solklart val för mig att jag skulle ha en! Tillslut hittade jag en tjej som sålde en 2 årig skinnyhona som jag föll pladask för! Har bifogat en bild, en riktig skönhet och älskar henne så mycket!
1. Jag ger mina kligröt (kruskakli, havregryn och någon riven grönsak ibland blandat med vatten) samt lite pellets i en annan skål! Och det fungerar bra för min lilla nakenfis! Alla gör såklart olika, testa dig fram helt enkelt!
2. Nej, enligt lag måste hälften av buren vara av strö och hälften kan vara av fleece. Aldrig enbart fleece i hela buren.
3. Det kan jag tyvärr inte svara på då jag enbart har honor. Men jag har svårt att tro att hanar skulle lukta mer illa jämfört med honor!
Du har fått jätte bra svar på alla frågor ovan så jag tänke vara på den fråga jag kan bidra med lite hjälp.
Jag träffade en svart skinny hona och blev helt galet kär och någon månad senare köpte jag min helt egna skinny hane Ralf en cream agouti pojk. Efter ett tag ville jag även ha en rosa skinny och då plyttade Benjamin in. :)
3. Luktar hanarna illa? Jag har bara hanar och jag har upplevt ibland att skinnysarna luktar en aning mer en dom pälsade men det är inte mycket och inget som stör.
Mina får havregrynsgröt varje dag, grönsaker och hö. Även lite pellets och havre ca varannan dag. Finns mer om mina erfarenheter mm om skinny på min blogg: www.jagochminamarsvin.blogg.se :-P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.