Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 793 ggr
[Nova101]
2

28 dagar!

Trudys födsel är nu beräknad till 7:e Oktober, hon har alltså 28 dagar kvar av dräktigheten! Första fosterrörelserna kände vi idag och hon är rund och fin om magen! Skrattande Matte går på moln och är jätteglad! Hon äter för fyra och är inte ett dugg brydd om dräktigheten heller!

Jag är så glad och ville bara dela med mig av detta!

Eulwen
0

Grattis! Det blir 28 låååånga dagar nu då? Skrattande

Vem är Trudy, vad har du använt för hane och vad tror du/hoppas på att få för ungar? *nyfiken*

jezzijezz
0

Grattis! Måste va en härlig känsla! Glad

[Nova101]
0

#1 Tack, ja verkligen men det får gå helt enkelt! :D Hoppas det inte blir en för tidig födsel bara och att hon går över tiden åtmindstånde ett par dagar så bebisarna är friska och välutvecklade! Men allt kan hända och jag är väl förberedd på allt! :)

Trudy är teddy med stamtavla, som är mitt senaste tillskott i familjen! Jag köpte henne av en tjej i Kilafors. Jag var på jakt efter en teddy eftersom jag älskar rasen och när jag fick se henne på bild stod det klart för mig att det var henne jag ville ha!

Hon hade då suttit med en skinnyhane i ca 2 veckor och var eventuellt dräktig. Hade hon inte varit dräktig så hade det inte heller gjort något.

Det var inte förren efter hon kommit hem till mig som magen började växa! Eftersom hon parades hemma hos uppfödaren visste jag inte exakt födsel datum heller men idag kände vi fosterrörelser och kunde då räkna ut datumet :)

Vi är väldigt nyfikna på vad för bebisar det blir, jag är inte helt 100 % säker eftersom hanen är skinny och hon teddy. Kan bli en härlig blandning iaf så det ska bli intressant! :)

[Nova101]
1

#2 Ja det är obeskrivligt verkligen! Hoppas bara att allt går bra men har förberett mig för allt! Har ett stort fokus på henne nu och vid minsta lilla så kommer jag sätta in stödmatning! Glad

Men efter den här kullen så kommer det nog troligtvis inga fler! Vi får se helt enkelt!

[Maijah]
0

Vad spännande! Lycka till :D

Fridaaaa
0

#3 Åh då kommer det små söta lakelands då :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nova101]
0

#6 Ja det var så det heter, tack så mycket! :D

Fridaaaa
0

#7 Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nova101]
0

Trudy väger nu 1056 gram Skrattande Stor och rund om magen! Har bra vikt och hoppas att hon går upp mer! Ska väga henne varje vecka som återstår nu och hålla koll så att det går sakta men säkert uppåt!

Hennes vänstra sida är det mycket rörelse nu och sambon tror att det ligger fyra bebisar därinne! Jag vill inte hoppas på alltför mycket och gissar nog bara på två stycken bebisar!

Bilder på Trudy kommer upp inom kort, ville inte störa henne mer idag.. hon vart lite sur över att jag störde henne när hon sov så gott i ett av husen då jag var tvungen att väga henne!

Men nu är hon nöjd och glad.. grisarna fick nyss sin kligröt och det pratas nu för full hals i buren! Skrattande

[saphirasmarsvin]
0

Spännande! Jag har en hona som har ungefär lika långt kvar på sin dräktighet och det är verkligen nervkittlande ;)

Lycka till och hoppas det blir friska små bebbar :)

[Nova101]
1

#10 Åhh vad roligt! Skrattande Vad för ras är hon? *nyfiken*

Ja det är minst sagt nervkittlande, detta är ju något som jag aldrig varit med om tidigare, får bara hoppas att allt går bra! Ja tack detsamma, du får uppdatera om hur det går här, säkert många som är nyfikna! Skrattande