Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2755 ggr
godisgrisen
1

G-kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

G

EvaLuna
0

Oh vilka små sötisar!

[emelie94]
0

Naw Så himla söta! :)

Frida B
0

söta! Den andra från vänster var ju för söt!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lyan
0

Åh, så söta! Grattis!

juliino
0

Vad knasigt att harlequinen får då mycket vitt. Det du varför det blir så? Super söta är dom alla! Efter att ha följt din blogg är jag säker på att jag någon gång ska ha en magpie eller harlequin. :)

[jjennyeklundd]
0

Vad fina de är! :-D tycker speciellt att den med cremefärg är jättegullig!!

carsbo
0

lilla stumpan är ju inte en bokstav rätt för rasenlig teckning, men hon är ju fantastiskt fin å så speciell! titta bara på hennes svarta horn :-) bläs med brunt på ena o svart på andra, tror inte det finns någon som sett ut som henne ;-)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

godisgrisen
0

#5 Pappan Bill har en mamma som inte alls är färgavlad henne tog jag in för att hon var harlequin och chokladbärare hon hade dessutom fin typ och öron… det var en chansning. Ungarna efter henne har vatit fina men många av hennes ättlingar får lite vitfläck. Samma sak gäller tyvärr för min fine engelske import Sir som är morfar till denna kull han har också gett vitfläck. I England avlar de mer på bara vad man ser och verkar inte bry sig om vita tassar. Vitfläcksanlaget är svårstyrt en vit tå eller bara några strån vitt kan i nästa generation blomma upp och bli ett nästan helvitt djur. Guldlock är ju inte vad jag ville ha men hon är söt. Till avel magpie/harlequinavel är hon inget att ha men hon kommer att glädja någon det vet jag! :-) Även Grip en av magpiepojkarna verkar ha vita tassar. Golem och Guthix ser ut att vara mer "äkta magpajsare.

På bilden Guldlock, Guthix, Golem och Grip.

godisgrisen
0

Med sin underbara duktiga mamma Capsan… som tvättar näsan lite.

godisgrisen
1

Golems rygg. Ja ni den killer har DET!

godisgrisen
0

Söta!

godisgrisen
0

Med fina mamma.

carsbo
0

MEN SÅ SÖÖÖTAA! Tur att jag inte är där jag skulle pussa ihjäl dem! vem av namnen har lilla pojken som mamman"håller tassen om"? Är det Golem?

godisgrisen
0

#13  ja det är Golem… riktigt sugen på hom va? ;-)

carsbo
0

ja, men jag är inte den enda tror jag Flört

godisgrisen
0

#15 Nej du är inte den enda men vi får se.

carsbo
1

#16 vad var det nu, choklad, glass å många pengar? FlörtFlört

godisgrisen
1

#17 Nu börjar hon snacka!Flört

godisgrisen
1

Nu har jag kollat alla killarnas tassar. Tar tillbaka att Grip har vita tår. Lustigt nog har ingen av killarna vitfläck, syrran fick allt. Glad

Sötungarna mår fint och Capsan är en supermorsa.

Lite knasig bild där Capsan skakar på sig men den är lite fin tycker jag. Här ser man verkligen hur mycket vit Guldlock är och man ser den runda creamfläcken på hennes rygg, den är så söt och pussvänlig.

juliino
0

Ska du behålla någon? :)

godisgrisen
0

#20 Nej det blir ingen kvar. Golem är jättefin så han skulle ha stannat om inte Arinah här på MiF hade velat ha honom. Kan säga att jag inte hade sålt honom till någon annan. Nu stannar han i vårt gemensamma avelsprojekt och jag vet att han får det bra och blir utställd och jag får nog låna honom till avel om jag så skulle behöva. Honan är bokad och de andra båda pojkarna har jag ännu inte bestämt vart de ska troligen hamnar de båda två i en av de familjer som hört av sig och vill ha marsvin.

Ungarna växer och mår bra. Caps är en underbar mamma och ser ut att funka som det ska.

Grattis till mamma Caps  Lock och hennes syskon som fyller 1 år idag!

juliino
0

Vad skönt för dig som helst inte vill ha fler hana av vad jag förstått att ha en annan magpie avlare som vill ha honom och att du har möjlighet att låna honom. :)

Grattis mamma Caps och hennes syskon!

godisgrisen
1

#22 Jo jag vill ha hanar men inte för många det är lite trångt just nu. Man måste snåla på platserna kan det lösas så här smidigt så tar jag tillfället. :-)

Aristarcos
0

Grattis, grattis godisgrisen… ett stort lycka till med de små… Honan var ju bara för super gullig :)

Arinah
0

Golem är väldigt välkommen. Mest för namnets skull;-)

Eulwen
0

Nästa gång jag hälsar på hos dig får du muddra min handväska innan jag går…  (Innefickorna på jackan kan du hoppa över.)

Flört

godisgrisen
0

Snygge Golem 8 dagar.

godisgrisen
0

Golem är riktigt bra tecknad för att vara magpie inte perfekt men absolut utställningsbar. Färgen, öronen och typen är också bra. Fin maglinje. Stolt uppfödare.

godisgrisen
1

Mer Golem. Rygglinjen som är så knepig att få till sitter! Rutorna på sidorna är kanske inte så jämna och rena som önskat men han duger minsann.

godisgrisen
0

Sista på Golem denna gång. Vad säger du Arihna? Jag är lite avis på dig. ;-)

godisgrisen
0

Här är min lilla bortbyting Guldlock.

godisgrisen
0

Hon är onödigt söt men helt feltecknad. Det vita är vitfläcksanlag och det vill man inte ha på harlequin inte på magpie heller.

godisgrisen
0

Förstår att det är många som vill ha denna sötnos men hon är liksom brorsan Golem bokad.

godisgrisen
0

Guthix och Grip är inte bokade. Min långa ringlande kö av marsvinsköpare var i vanlig ordning borta när jag tillslut hade ungar att erbjuda, Guthix och Grip söker nytt hem tillsammans eller med annan kompis.

godisgrisen
0

Guthix har korta öron, dålig svärta och stökig teckning. Inte mycket till utställningsmagpie men han är söt som socker en riktig liten gullunge. :-)

godisgrisen
0

Guthix är inte rutig men cahrmigt tecknad.

godisgrisen
0

Grip är inte helt galet tecknad och hans svarta färg ät jättefin men öronen är lite korta. Han har sötaste hakan i världen så söt så söt. :-)

godisgrisen
0

Söta Grip.

godisgrisen
0

Sista på fine Grip.

Sanni
0

De är alla så söta Kyss

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[Maijah]
0

Åh Grip hade jag nog norpat ifall han vore en hon :P Superfina hela högen!

Arinah
0

Tack för alla Golembilder. Nu får han växa fort den snyggingen så han kan ta sig hitSkrattande