Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 958 ggr
Lyan
0

Ehhm, mat var det ja...

Idag gick det sista i kraftfoderhinken åt (igen) och jag insåg nyss att mina små djur smäller i sig ca tre liter kraftfoder i veckan! Och av 22 vuxna djur är det bara Chache som är tjock (men hon är visserligen TJOCK), de flesta andra behöver MER hull, några är till och med så smala att jag inte hade vågat visa dem på utställning utan att skämmas.

Det är inget halvdant foder heller utan en blanding av fibergi elit, oxbow cavy performance, havre-, råg- och kornkross och svenska foders kanin och marsvinspellets. Rena energibomben deluxe :-O

Alltså, mina marsvin måste ha den bästa förbränningen i typ hela Sverige :crazy:

jezzijezz
0

Ska vi byta tjejer ett tag? Flört

Juliette kan få komma till dig å få äta upp sin magra kropp så kan Chache komma hit å banta Tungan ute

Lyan
0

Chache behöver verkligen banta men med tanke på hur mina andra spinkar ser ut och uppför sig så lär det snarare bli mer som ett bootcamp än vilohem för stackars Juliette :-/

Vet inte riktigt hur jag ska kunna banta Chache faktiskt. Hamsterhjul och så petar man lite med insektsdödaren i rumpan :-P Eller springa efter henne så hon får kuta lite men det känns inte snällt det heller :-/ Plocka bort maten kan jag inte för då tynar de andra bort.

Knepigt läge :-/

jezzijezz
0

Hahahaha ja vilket dilemma…men Chache kanske SKA se ut sådär? = )

Hanna
3

Kurvig och vacker? Skrattande

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

jezzijezz
0

# 4

Precis så! Flört

millib
3

Inte konstigt att dina grisar förbränner när de har så stora o fina burar.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Lyan
0

Nja, kurvorna har liksom försvunnit i allt fett XD Måste verkligen få ner henne i vikt för det är inte hälsosamt att ha över 100g övervikt!

#6 Hehe, tack :-D Att de dessutom är svårfödda genetiskt gör inte saken lättare

Fridaaaa
0

#7 Hon kan få ge lite till Blixten haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
1

#8 Haha, det hade LÄTT räckt till både Blixten och Juliette XD

Fridaaaa
0

#9 Haha :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.