Grisarnas nya hem!!
När jag tog hand om min marsvinsfamilj bodde de allihop i en gallerbur. Iofs stor nog (70 x 150 x 65 ungefär) men väldigt tråkig. De fick ju genast lite tunlar och sånt, samt självklart ett hus! Men för mycket ville jag inte ändra i miljön eftersom Mini var högdräktig. Fluffy fick ju dessutom genast lämna flocken och har bott i en vanlig liten gallerbur tills nu.
Men idag har det äntligen fått flytta in i sina nya hem!
Flickorna och bebisarna har fått en bokhyllebur, med myshörna, och de verkar trivas mycket bra! Oj, vad de pratar och springer runt! :-)
Fluffy fick flytta tillbaka till den stooora gallerburen, som vi tog bort taket på, satte i en liten hylla och inredde lite mysigt. Han verkar också trivas toppenbra! Lite ensam är han förståss tyvärr. Han är ju van att få gå i flock.
Såhär ser tjejjernas bur ut.
Så stort och fint du har det till marsvinen! 
Vilka lyckliga marsvin du måste ha :)
Tack!!
Ja.. jag hoppas de ska trivas riktigt bra. Det är de värda! :-)
Va mysigt! = )
Stort och fint :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Måste bara fråga….har du satt fast hållaren på väggen av buren ( den du har hö i
) med dom klisterdynorna som satt på?
Jag har nämligen oxå köpt såna till mina grisar å dom e verkligen populära men jag har dom liggandes lösa i spånet men tycker att dom tar sån stor plats = /
Om din sitter fast…blir det inte svårt att städa buren precis därunder?
Funderar fortfarande hur jag ska ha dom för jag har sett folk ha dom stående/liggandes/fastsatta 
Tack! :-)
#7 vi satte fast dom. Jag lämnade några cm under, så man ska komma åt att städa, så jag hopps det ska funka ;-) Det märker jag väl snart! När de låg löst förut så upplevde jag att de flyttade mycket på sig när marsvinen ville böka sig in. Så jag tänkte att vi provar såhär istället.
# 8
Okey tack! = ) har nog min ena lös lite till för jag ska snart fixa ny å större bokhyllebur till tjejerna så kanske lite onödigt ; )
Går dina honor oxå in i den å bökar…bara för att få komma åt det perfekta höstrået? 
#9 Absolut! De är ju viktigt att välja noga ;-) Sedan ligger de nöjda där inne och tuggar.
Jag hade också mina lösa tills nya burarna var färdiga. Onödigt att sätta fast dom bara för att ta loss dom. ;-)
# 10
Hahahahah låter gott! 
Älskar att kolla på burbilder, ser så härligt ut :)
Riktigt fint!
Jättefint :) :)
Mvh Linnea
Vad är det för något du har höet i? :)
www.in-my-mind.devote.se
Det är en multi hållare ifrån IKEA. För toa papper, plastpåsar osv.