är det sant?
är det sant att honan blir försvagad för varje parning eller e det inte sant aszzå svaragare lite mindre aktiv och så
Nej det stämmer inte.
Sliter på honan gör det ju, men inte så att dem blir mindre aktiva. Har jag då aldrig märkt. Kan möjligen bli så om man tar på tok för många kullar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
på vilket sätt sliter det?
#2 Det säger väl sig själv att det sliter på kroppen att föda massa ungar precis som på människor och andra djurslag :) Tycker jag i alla fall:P
okej då vet jag :D sen har jag en sista fråga måste man föda nåt speciellt antal kullar eller kan mana bara föda en kull?
#4 Nej finns inget visst antal man ska föda upp, går bra att ta en kull på sin hona
Men man ska vara noga med att tänka igenom allt, honan ska väga minst 800 gram och vara 7-12 månader när hon får sin första kull :)
okej tack det var altt :)
Jag har hört att marsvinet kan få problem med bäckenet, att det kan bli så illa att man måste ta bort mamman. Fick den infon från Eragons när jag var där.. Hon sa att det sliter så mkt på mamman eftersom ungarna är "färdiga" när det kommer ut.. Hur vanligt eller ovanligt vet jag ju inte men. Någon annan som hört det?
oj :/
Men jag vet inte så mkt om det, du får googla :)
#7 Det är nog om man tar för många kullar eller om honan fått många ungar/kull.
Har dock aldrig varit med om det….
#10 Ja mycket möjligt
okej :) då vet jag