Hej!
Hej! Jag skulle vilja presentera mig: Jag är en tjej på 14 år, jag ställer några peruaner och en texel. De ställs mest i ras och klippt då pet class dommarna inte gillar dem riktigt. Men det är fina djur som fungerar bra i ras. Jag gillar att prata så ni är välkommna att skriva ett meddelande till mig om texlar, långhår eller allmänt om marsvin ;)

Vore jätte roligt om du ville visa lite bilder på dina marsvin =) (jag har också en texel… Himla fina tycker jag dom är!^^)
OMG!! Är det Isabell? Texlar är jätte fina :)

#2 Ja, det är Isabelle. :-) Min texel heter Humlan. Har vi setts på någon utställning? :) Såg att du ställer ut, jag ställer också ut. Humlan brukar jag visa i petklass och klippt långhår, Kanel (pet) i petklass och Skuggan (sheltie) brukar min syster visa i petklass och ibland klippt långhår^^
Välkommen till marsvin.ifokus! :-)
Jag har också en liten förkärlek för långhår(så pass att 6 av mina 7 st marsvin är det :p). Bifogar en bild på min texelkille Romulus.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#4 Vilken sötnos! :-)
#4 Vilket fint ansikte han har, jätte söt :D #6 Dommarna gillar inte formen på dom, tunna axlar. Sedan är det tassarna, jag är inte bra på klorna och det kollar pet klass dommarna på. Men i ras så har de tydligen bra kroppsform och de märker inte att klorna är fula :) Jaa då, det va jag med texeln i landskrona :) Det ser roligt ut på bilderna tagna i pet finalen då där står en massa vuxna med sina snygga djur, sedan är jag där med min crazy texel klädd i mega päls :D Jag blev med på en bild, alla andra bilder stod jag gömd eller är och hämtar en ny platta för att han kissade än en gång.. Vad fiina dina marsvin är!! :) Föder du fortfarande upp satins?

#7 Jag var också i Landskrona :-) (Kan du inte visa en bild på din texel …? Kommer inte riktigt på vem det är ^^)
Joo men man får ha överseende med att han står på köksbordet.. oops :) Vet inte om du va i landskrona när jag hade honom i päls, i pet men jag tror det och du vann bästa klipta med Humlan :) näee, den vill inte ha upp bild grejen, ska försöka senare :0
#7 Aha. Jo, skuldrorna brukar vara det som fattas på de flesta, fast du kom ju ändå till final så jättesmal kan han inte vara :-) Han är väl inte vuxen ännu heller?
Haha, jag hade också en fluffboll i finalen, min svarta merino. Hon vann över Humlan i pet men Humlan vann klippt :-P
Tack :-D Nej, jag föder inte upp satin längre pga satinsjukan. Sista planerade satinen som föddes här föddes 2008, en bärarkull 2009 och en oplanerad satin 2010.
Vad matar ni era marsvin med för pellets? (Inte oxbow, det har jag inte råd med) Han va 8månader då, i oktober utställningen är han 10 mån :) nääe, den vill inte ladda upp bilden X(
#11 Mina får en salig blandning av högenergifoder (oxbow cavy performance, fibergi elit), korn-, havre- och rågkross, svenska foder kanin och marsvinspellets och vetekli. Nu är mina extremt svårfödda både pga gener och miljö så den blandningen är nog inget man ska ge till "normala" djur.
Ok, runt den åldern brukar de vara lite slyngliga. Min ena linje är väldigt segvuxna och hanarna har inte varit färdiga förrän de närmat sig tvåårsåldern
Har du kollat så bilden inte är för stor? Prova att lägga den i paint, spara som jpg och sedan lägga upp paintbilden. Det brukar funka för mig.
troll data! Nääe Den vill inte ladda upp den MUUA bilden, tappar tåla modet. :(
jup :) detta va mitt första "riktiga" långhår :) ska försöka att ta en ny bild..
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/foder_gnagare_smadjur/marsvinsfoder/jr_farm/278501
Det här fodret kommer vi här hemma att testa på, tycker det verkar som ett väldigt bra foder och inte allt för dyrt.
Jag startade en foder tråd :) #16 Jag har inte tillgång till att beställa över nätet, men det ser bra ut och lycka till med det :D

#17 Jag såg på länken ovan bilden på ditt marsvin =) Såg även den i Landskrona! Jätte fin! :)
Tack :) Ser man Lyan, lixim eller HumlanochJuvel i Landskrona i oktober?
Jag kommer inte i oktober, närmaste utställningen blir linköping i november. Jag har inte varit i landskrona än men vill gärna dit nån gång :)
Blir avundsjuk på alla med långhårsmarsvin! :P
#19 Lyan ser man ;-) Det är jättemånga från mif som ska dit :-D Det finns en tråd för Landskronautställningen, kan putta upp den

#23 Vad fin Humlan blev med kuddtricket! Eller ja, hon är alltid fin :-D

#24 Ja, Humlan är alltid fin enligt mig <3 :) hihi x)… Kunde inte låta bli att testa kuddtricket som du tipsade om i MM! Tanken att man skulle kunna göra så har aldrig slagit mig innan så jag tackar så mycket för tipset :D
#25 Du måsta anmäla!!!!

#26 Jag funderar på det, vill gärna åka. Tyvärr jobbar mamma och syrran är med henne på praktik på jobbet så isåfall åker jag själv med marsvinen. ^^ (pappa kör troligtvis men han är inte så marsvinsintresserad =P)… Tråkigt dock att mamma och syrran inte kan följa med för dom tycker också det är rolig med marsvinsutställandet :)
Mamma vill egentligen inte köra mig. Pappa har jobbat på precis alla utställnings lördagar detta året :( Jag får inte ta mig dig dit på egen hand dvs tåg och buss, så jag får stå ut med att mummy klagar lite.. Då man bor i Lund så är det 45 min dit, resorna dit är ganska nasty då mamma bara pratar om måndagen som kommer och läxor :/ Har iaf anmält Gottfrid i klipptx2 och i pet för Jenny, lilleman i Ras x2. Yay utställning äntligen!! :D

Blev att jag anmälde mig ändå och om det löser sig med att någon kör mig så kommer jag :-) . Jag anmälde Humlan till klippt långhårx2 & petklassx2. Kanel anmälde jag till petklassx2.
Då ses vi i klipptlånghårs klassen :D

#30 Ja det gör vi. Vi kanske ser varandra på utställningen under dagen också :) Vad för ras är det på din som du ställer i klippt?
Vi fortsätter på meddelanden? :)

#32 Ja det gör vi :D