Varför??? :(
Varför finns alla skinnysar så förbenat långt uppåt landet. Finns det ingen uppfödare här i dom lägre trakterna som Småland/Blekinge och nära Skåne? Detta måste kollas upp. Skulle så gärna vilja ha en skinny.
Jag tycker alla skinny uppfödare är där "nere" ju! ;)
Finns jättemånga just i den trakten ju ;)
Kolla här :D
Hahaha ja så går det när man inte tänker :P Kunde ju ha tänkt efter själv lite och kollat i svenska marsvinsföreningen :P
Hihi :D Fast nu fick du ju iaf en positiv överraskning ;)
Hahaha ja verkligen <3 Snurrar runt nu bland olika hemsidor och ser om det finns någon liten skinny till salu om någon månad eller så :P
Vad kul, lycka till :)
Jag har 2 skinny. 1 kommer från marsvin-90 (Gina), finns i Kronoberg/småland, finns även Lixim och Charlotta-B som har uppfödning i Kronoberg/småland.
Och Swanes finns t.ex i Skåne :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rekomenderar STORT Lixims i Växjö! Kanonuppfödning :) Dom har skinnybebisar, men jag vet inte vilka dom ska sälja. Men dom är underbara o lätta att ha kontakt med, så dom tipsar jag helt klart om!
Tror jag vart inne på lixims, men dom verkade inte ha några skinnysar till salu, men man kan ju säkert alltid fråga :)
#9 Du kan ju ställa dig på kö ;)
#9 Marsvin-90, Hills marsvin, bor i Lessbo, vet inte om hon har skinny tillsalu snart :) Köpte Alvin därifrån :D
Ställa sig i kö är ju en bra idé :)
Frida har du någon länk till Marsvin-90 Hills? Så kan man kanske fråga? Händigt när man aknske kan få tag i både Växjö och Lessebo :D
#12 Ja jag har stått på kö hos Sågstugans för en Beige dalmation och nästa vecka hämtar jag min lilla grabb. Skit kul är det att får följa sin bebis från när den ligger i magen. :)
#13 Förstår din totala lycka <3
Tusen tack Frida 
Jag ska få hem två skinnypojkar från Lixim's snart! Har följt dem och mamma Geisha från start!
Det känns helt fantastiskt
Det finns nog några nakenfisar till dig med någonstans, Snuttegris!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Fast Lixims har små skinnybebisar nu. Det är bara att de är så små, ca 1 vecka så de inte kommit ut på "Till salu" ännu. Jag var där senast i dag så jag mös med dom små pluttarna;) URFINA!!! Var lite sugen själv faktiskt;)
#17 - Nu ska jag inte svara för Lixim's för det kan de nog göra själva. Däremot vet jag att de skinnybebisar de har nu antingen redan är tingade eller så ska de behålla dem själva. Men det är vad de sagt till mig :)
/ Emma
ååååååh då ska jag hålla koll. Tack Mollsan <3
#16 då går du runt på små rosa moln nu antar jag
Hoppas jag kan tinga en hos Lixims

#16 ÅH va mysigt! Då var det dom jag kikade på idag när jag var o hittade mina lakelandskillar:) Dom var så söta små nakenfisarna! O visst är Lixims heeelt underbara? Gu så fint o proffessionellt!
Jag går som på moln här nu när jag hittat mina blivande marsvinsprinsar:) Kan det inte gå fort nu!;)
Snuttegris - Det gör jag verkligen! Har väntat helt galet länge! :D Från Lixim's är det Golden Nugget och Golden Gate som flyttar hem till mig i oktober!
/ Emma
Aaaaaaw <3
Mollsan - Vad roligt! :D Vilka lakelandbebisar ska du få hem? :D Måste få kika på hemsidan!
/ Emma

Ja, hur det än är så är Lixims jättebra att ha kontakt med så prova att maila o kolla lite i allafall. Vet ju att det verkar vara lite mer efterfrågan på Skinnys än Lakeland (som jag var ute efter) så det kan säkert vara så som emmaaslund säger att de är tingade o så, men maila o håll kontakt för man kan ju som andra föreslagit stå på kö om inte annat;) O marsvin från Lixims verkar (om du frågar mig) värda att vänta på;)
Snuttegris - Håller helt med Mollsan! Lixim's är guld värda!
/ Emma

Precis som Frida säger så finns ja i Lessebo o har SMF 476 Hill´s och det fnns ett antal här på mif som har skinnysar ifrån mig =)
Efter utställningen i Landskrona den 6/10 så kommer 4 honor att sättas ihop med hanar så 3 stycken skinny kullar väntas och en Skinny/lakeland kull.

# 23 Blev faktiskt så att jag tokförälskade mig i Isprins o Lilla Prins som finns under deras "Till Salu". Hade förväntat mig att jag skulle ha två små töser, men hjärtat ville helt annat o jag är helt kär! Ville knappt åka hem därifrån, hehe. Så det blev en underbar vuxen o en liten vacker bebis:)
#26 Jag har skickat ett mail till dig 
#26 Jag har absolut inget emot att vänta och ställa mig i kö. Då har man lite mer tid också att förbereda för grisen/grisarna. Men helt klart vill jag skaffa en skinny inom kort 
Vilken lyckotråd detta blev :D
Jag är ingen skinnyfantast själv precis, men åååh vad jag vet hur det känns att hitta "rätt" :) Lycka, lycka, lycka!
ja det blev verkligen en lyckotråd :D
Mollsan - Åh, det låter ju helt underbart! Vad mysigt och vad KUL! :D
/ Emma

#32 Ja, det känns så fantastiskt härligt att falla så där helt pladask o så blir det så rätt:) Dom är två så underbara lakelandkillar bägge två:) Isprins har världens mysigaste personlighet o jag blev kär vid första ögonkastet. O Lilla Prins - vem kan INTE förälska sig i en sån söt liten varelse? :)
Varför finns det ingen GILLA-knapp här när man behöver 
Underbart Mollsan när man träffar så rätt. Precis så jag känner för min Doris 
#34 Finns ju "bra inlägg" man kan trycka på :P Samma sak som gillar knapp ;)
AHAAAAAA Tack