Fina Bamse ♥
Älskade Bamse
11-06-20 - 12-09-20
Tårarna bara rinner. imorgon vid halv fyra försvinner min underbara guldklimp Bamse från denna jord.
Jag vet varken ut eller in, min älskade underbara maffiga Bamse.
Den där lilla pojken som föddes här den 20 juli 2011 och vägde 120g.
Bamse mitt glada matvrak som är så tam att det blir löjligt. Han är den som skriker högst och älskar människor. Han är ett muskel berg som heter duga och en av dom finaste grisar på denna jord. Just nu kan jag inte gå in hos marsvinen utan att gråta hysteriskt men jag lyckades ge honom en hel knipse persilja och morot. Mamma ska köpa med sig Dill och mer Persilja hem så att han får njuta. Jag vill inte..
Dom två senaste grisarna jag förlorat, Ralf och Bobbo var släkt med Bamse alla med samma härliga temperament.
Sov gott fina Bamse!
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Är han sjuk? varför skall han tas bort? 
Marsvin 4-ever
.
#2 Kolla min tråd Bråck. Skulle aldrig ta bort ett marsvin utan orsak. Vill inte utsätta min lilla Bamse för fler operationer än han nu genomgått.

#3 Självklart förstod jag att det fanns en anledning till detta tragiska, men fick inte fram vad i din inledning på tråden.
Fruktansvärt för dig. Tänker på dig.
Sov gott Bamse. 
Marsvin 4-ever
.
#4 Förstod din reaktion. Orkade inte skriva allt om bråcket, känns så jobbigt, Detta har pågått så länge nu och jag är trött och det känns hemskt att säga det men det ska bli skönt att få ett slut på det hela. Har haft en klump i magen av oro varje dag för Bamse och man blir trött av det.
Ikväll ska han få allt gott han kan tänka sig. <3
Åh vad sorgligt. Otto har ett fantastiskt temperament, som han säkert ärvt efter Bamse. Det känns fint att han på något vis lever vidare på det sättet.
#6 tack så mycket pinku! Det värmer. Jag hoppas att du får många år med Otto. Jag har ju åtminstonde kvar Ottos bror Birger. (Bamse är pappa åt en kull på tre hanar)
11-06-20 - 12-09-21
(Skrev fel i huvudinlägget)
Nu finns inte min guld gris mer. Det gör fruktansvärt ont. Jag var med under hela processen och det var jätte jobbigt att se/känna hjärtslagen sakta men säkert bli färre. Nu är han nerbäddad med en flisfilt och jag har stått och klappat honom och och pussat på honom så han är helt blöd av tårar. Och hans ur söta snea tå har jag stått och pillat på jätte länge. Gud vad jag älskar denna gris. Bamses hejdå inlägg
Har alltid sagt att jag tycker att det ser ut som om Bamse alltid ler. Denna bilden är tagen idag. Vad tycker ni ler han? :')
#8 Ja, det ser han verkligen ut att göra :) En nos man säkert kommer att sakna.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Ja han ler verkligen. Ush till och med jag började gråta när jag såg den fina bilden. Men nu behöver han inte plågas mer Juliino och jag tycker du fattade rätt beslut. Nu har han nog väldans skoj med massa andra marsvin på andra sidan regnbågsbron. Säkert fullt med brudar runt omkring sig <3
Tack Snuttegrisen för dina fina ord <3
Ingen orsak <3 Så sorgligt när så mysiga familjemedlemmar går bort.
Herre gud så söt, jag har nog aldrig sett en gris slaffsa så mycket med en paprikabit. Jag var tvungen att läsa igen för jag var säker på att du egentligen menade tomat. ;) Fina Bamse, sov gott! ♥
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#12 Ja det är jätte jobbigt. Jag är en sådan person som vill vara med under hela insomningen. Denna gången varr det jätte jobbigt då det tog lång tid, Och att se hans hjärtslag sakta men säkert sluta slå var hemskt.
#13 Tack Charlie. Hehe han var fin min lilla Bamse <3
Jättefin verkligen. Hela han skimmrade, förstår att du kallade honom din Guld Gris.
Jag tog denna bilden på Öland ett par dagar innan vi var tvugna att säga hej då till Plura. Jag brukar titta på den när jag sakar våra förlorade grisar. Jag är säker på att det stod en hel hop med grisar och väntade på Bamse när han tog de sista stegen över, där vi inte kan se. 
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#17 Jätte fin bild. Dina ord värmer verkligen! Tack så hemskt mycket. :')
Vila i frid fina Bamse!
Vet hur det känns, fruktansvärt :(