Slås de?
En av mina grisar har troligtvis blivit biten av sin syra
Bör jag dela av buren på två?(den är ca 120x55).Eller ska jag inte bry mig om "betten"?De har bott tillsammans i över 3 år,så det är svårt att veta!
// Birkis
Hur stort/allvarligt bett är det då? Brukar de ofta tjafsa och bråka med varandra?
Att dela buren på två låter inte så bra eftersom de då får för lite utrymme, om du inte tror att de fungerar tillsammans längre så är det bättre att ordna en annan bur åt den ena (så att de har varsin). Nya kompisar också eftersom marsvin inte ska bo ensamma.
Jag tycker inte det låter SÅ allvarligt så att du måste sära på dem, men det vet nog du bäst som har sett betten och hur marsvinen beter sig. 
Det är ca 5 bett och de är ca 0,5x0,5 cm.
Jag har lagt ner masor av kvistar och försöker syselsätta de så mycket jag kan!Jag fick dem i slutet av augusti så hur de var inan vet jag inte men när de kom hadde Tess(hon som är biten)kom hadde hon ett kalt ställe på ryggen och där är betten
men hon komer inte åt området själv.
// Birkis
Kan du ta kort på betten? Om området dessutom är kalt skulle det ju kunna vara någon "hudåkomma", till exempel Ringorm, det kan likna sår en del. Men en bild vore nog bra. 
Jag kan försöka!Men mitt kamerapgrm tillåter inte att jag delar men med mobilen har jag inte hunit tessta
Är ledig imorgon så jag ska nog försöka då!
// Birkis