Ny här
Har smugit runt här och läst en hel del ett tag nu och även kommnterat något. Jättemysig sajt! 
Jag har inget marsvin själv just nu, men älskar djur och tycker om att läsa och se hur alla gör det fint för sina djur.
I alla fall, jag inser efter att ha läst allt här hur fel jag hanterade mitt marsvin som jag hade för säkert 15 år sedan. Då fick jag sagt till mig att den självklart skulle ha fri tillgång till hö, så det hade han, men att dom skulle äta pellets. Så jag gav alltid pellets och olika fröblandningar. Grönsaker emellanåt, kanske tre-fyra dagar i veckan. Han blev en fet jäkel.
Han hade visserligen en stor bur att springa i och fick vara ute mycket på sommaren och var en glad och go kille. Men det är tråkigt att jag inte visste mer om maten. Gjorde som uppfödaren sa till mig. Men mycket ändras ju på 15 år. Han blev i alla fall 6-7 år innan vi fick avliva honom. Han fick en böld på baktassen och blev förlamad. Kände att det var det bästa för honom. Han tog upp en hel skokartong storlek 44..
Underbara djur det där, men jösses vad de kan skrika!!!
*hihihi*
Välkommen hit! :) Jag gjorde ungefär samma fel med mitt första marsvin så du är inte ensam.
Hoppas att du kommer trivas här även om du ej har några marsvin…ännu…
Jag är jättesugen på att skaffa två små grisar, tror att dottern skulle tycka det var jättemysigt. Men för tillfället finns inte någon plats. Får låta resten av djurskalan minskas naturligt först. 
Välkommen hit!
Ja marsvin pratar mycket i regel, det är det som är så charmigt med dom :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vet inte riktigt om jag tyckte det var så charmigt. Kunde ju inte öppna kylskåpet eller nåt hemma..