Vad är detta, ringorm....? :S
Hittade precis denna på ett av mina marsvin. Huden ser inte irriterad ut, bara pälslös. Ingenting någon annanstans och inte vad jag hittat på något av de andra marsvinen heller.
Är anmäld till Järna i morgon, men finns minsta misstanke om Ringorm vill jag inte åka. Jag har dock aldrig sett Ringorm på marsvin förut så jag vet inte hur det ser ut.
Ja jag har precis filat just den tassen, det var då jag upptäckte det. Han ville inte sitta still så det är möjligt jag halkat med filen. Ska försöka ta en närmare bild, har lite halvkass kamera.
Mycket närmare än så här kommer jag inte med kameran. Har försökt förstora bilden, får se hur det blev.
Den andra bilden lite förstorad.
Huden ser fin ut, inte torr eller röd. Ska man våga åka på utställning i morgon? Fast utan han på bild, han lär väl bli stoppad i inchecket oavsett. Har kollat igenom fler marsvin, hittr inget annat.
Ingen mer som har en åsikt? Sitter och velar om jag ska ställa väckarklockan eller inte. Jag kan inte riktigt bedöma själv om det här är orsak nog att stanna hemma eller inte då jag inte har så mycket erfarenhet av ev. Ohyra m.m.
#8 Han kan ju lika gärna bara ha kliat sig/putsat på tassen med tänderna som de brukar göra och råkat slita loss lite hår?
Hade jag varit du hade jag nog inte varit orolig för Ringorm.. Dessutom brukar Ringorm bryta ut väldigt fort (utslag kan ploppa upp och se ganska illa ut under bara en natt i princip) så har det inte hänt något på morgonen lär det inte vara nån fara alls. Jag skulle åka :)
Det ser ut som en pälslös fläck tycvker jag inte Ringorm.
Ställ klockan.
Tack för råd, ställer klockan! :-)