Lite (han)gnäll
Som om det inte vore nog med att jag dragit på mig en till skada i bäckenet, att äldsta tösens körtel bakom näsan kommit tillbaka (efter op för drygt 6mån sen) och att minstingen har legat i flera dagar i minst 40graders feber. Visst , fine jag tar att jag nu åkt på skiten och har grönj*vligt ont i halsen och lymfkörtlarna. Men en hane som tydligen precis blivit könsmogen håller på att ta livet av mig.
Det är ett j*vla håll i gång i den buren, och i vanlig ordning är Charlie för snäll så han agerar juckoffer tills Bolt blir för jobbig och då rasslar det till så spånet flyger över halve vardagsrummet.
Och för att inte tala om alla ljuden som blir därtill.
Tänker nog ALDRIG ta en liten hane hädanefter, utan könsmogen och klar. Helst en som redan HAR humpat så han fattar att man inte kan försöka sticka in den vart som helst. Charlie stackarn kommer jag nog få frissera sen för han är full i klet från nosen bak till rumpan….
Förlåt men jag kan inte reagera med annat än ett stort garv! 
Vadå pojkhormoner är väl härliga?? Oroa dig inte, det är över. Om ett par månader… 
(Tycker lite synd om dig dock som måste ta det just när du själv är sjuk.)
Men oj. Hur jobbigt det än låter så beskriver du det underbart och man förstår att du vet att det har ett slut. Kanske ett litet gosemarsvin att humpa när lustan är gör stark? ;) När jag bodde i USA hade vi en katt med en sexualdrift utan like. Jag bodde med min pojkvän och hans polare och kattens namn var "Nuts" cause he haz the biggest nuts in the house. Han hade en stackars kladdig dinosaurie som sällskap.
Ja uppblåsbar marsvinshona vore nått
Har aldrig varit så lycklig över att ungarna leker i vardagsrummet som nu, för då störs Bolt ^^
Risken är väl bara att Charlie biter han i k*ken snart om han inte slutar jucka honom i örat 
Kan ju säga att jag ser verkligen inte fram emot när Ai börjar bli riktigt könsmogen när jag läser detta (men du skriver väldigt roligt
). Jag har ju fyra hanar ihop varav två är lika gamla så jag misstänker att det kan bli rätt livat 
Hahaha, vilken målande beskrivning! Ja, hehe, hanar kan ha för sig lite spännande aktiviteter när de är i slyngelåldern. Det låter som att du har fått ett litet extremfall på halsen dock. ;)
Men inte ska man väl rata hela hankönet bara för att de är lite knasiga under en tjugondel av deras liv? De är ju så underbara resten av tiden!
Jag har tre hanar just nu(plus har haft tre tidigare) och de är inte mina sista. Har faktiskt sluppit detta juckande helt och hållet i min trio, de har bara varit lite sura på varandra istället.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Mysdjur i form av marsvinshona har jag också funderat på…..
I våras var vår största slyngel så kärlekskrank att han jagade runt efter sin något yngre burkompis mest hela tiden. Oturligt nog för den uppvaktande lille rackaren så är han vit i ansiktet och burkompisen kastrerad. Ni kan lita på att ett kastrerat marsvin pinkar prick minst lika träffsäkert som vilken hona som helst.
Arma kärlekskranke storpojk! Vad han fick tvätta ansiktet… Och inte blev det bättre av att föremålet för hans passion ofta vräkt i sig morötter och gurka…. Det blev många turer ut i badrummet för sanering; paprika- och morotspink sätter sig ordentligt fast i vit päls.
Nu är det ombytta roller i buren, för den mindre grisslyngeln har liksom inte förstått att han saknar rätt utrustning för att göra bebisar.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Aj då; skrev gurka när jag menade paprika här ovan. Börjar visst bli sent…. Bäst att man tar en date med kudden.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare