Är detta okej?
Hej, tänkte höra om det går bra att andvända head and shoulders på marsvin? Det imot mjäll? Jag har själv duschat med det någon gång & kände att det luktade väldigt starkt & jag fick nästan tårar i ögonen. Fast i&försig så hade jag det på huvudet, & marsvin har ju det på kroppen! Vad andvänder ni för schampo som tar bort mjäll på era marsvin? Skulle vara bra om någon tipsade mig med något bra , som gärna finns på Ica eller apoteket. :)
På apoteket finns speciellt mjällschampoo, funkar superbra! Är egentligen till människor men funkar lika bra på marsvin och andra djur. Det dödar svampen som orsakar mjället :) Fungoral heter det.
Head&Shoulders skulle jag inte använda.. inte ens till mig själv. Fruktansvärt mycket kemikalier, silikoner och uttorkande (rengörande) tensider.
#1 Tack så jätte mycket! Vad kostar det på ett ungefär ? :)
#2 Det minns jag inte, men kan inte vara mer än 150:- iaf :) Flaskan är ganska liten men räcker ett bra tag!
#3 Okej, det var ju bra! Andvänder du det på dina marsvin? :)
Jag använder också Fungoral till grisarna sen de var lite mjälliga när de kom hit. Funkar bra. Tror inte flaskan kostade mer än 80 spänn.
Jag har oxå använt på mina pigs. Fungoral heter de. Funkar kanon!
Okej, tack så mycket! :)
#0 Head & Shoulders rekommenderar jag inte ens till människor då det torkar ut hårbotten enormt därav får man ju flagning hårbotten, så om det ska användas på marsvin så ett absolut nej.
#8 Jag skall köpa Fungoral ;)
#8 På min fungerar det superbra, så det är inte så på alla…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja head and shoulders är väldigt starkt och marsvin har känslig hud.
Så nej ta något annat som de sagt ovan.