Nya kullar!
[På bild; Yellows kull]
Äääääntligen har mina efterlängtade kullar kommit och allt har gått fantastiskt bra :)
Yellow födde sin bebistrio några dagar för tidigt, men alla bebisarna lever och växer fint på mammamjölken. De är så söta och näpna, men man kan verkligen se och framförallt känna hur de växer lite för varje dag. De har nu blivit 10 dagar gamla och är nyfikna och lekfulla. De är döpta efter temat "afrikanska namn från A-Z" och har fått namnet Bushira, Bazinga och Banji. Der krävdes lite googlande för att hitta en afrikansk kvinna med namnet Bazinga men det hittade jag faktiskt så därför platsade även det namnet till kulltemat ;)
Och så igårkväll när jag egentligen hade massa annat att göra, gick jag av en händelse förbi Valiona och såg att hon satt i tunneln med en nyfödd bebis som hon var i full färd med att tvätta. Det kom ytterligare tre bebisar och både dräktighet och förlossning har varit totalt bekymmers- och problemfria. Tanten Lycka hjälpte till att tvätta bebisar och att hålla de lite yngre, nyfikna burkompisarna på lite mer behörigt avstånd. Jättesött :) Valiona är av egen uppfödning och detta blir alltså min andra generation ottrar och foxar! Bebisarna; två honor och två hanar, har fått namn efter min sambos World of warcraft-tema och heter Nefarian, Califax, Pandaria och Sintharia.
Satt precis och tittade på dem på din hemsidan, så himla snuttiga hela högen! Får man komma och bebisgosa lite? :P
Hanna
De är ju alla bara för söta
Grattis!
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
#9; Absolut! Det finns ju konstrundan för konstintresserade så man kanske skulle ha en liten marsvinig variant på det hela med marsvinsbebisrunda! ;)
#10; Tack Sanni :D
Foxarna är något extra alltså :*
Superfina allihop!