Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1182 ggr
Arinah
0

Creambas kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flyttar Creambas kull till en egen tråd.

Igår 30/9 födde Hills Creamba 3 gossebarn. Pappa till kullen är Flockdjurs Ismael.

Mamma Creamba är black harlequin och pappa Ismael black magpie. Två av ungarna är black magpie. Den tredje får mig att fundera över föräldrarna.

Lille killen var delvis förlamad och somnade tyvärr in efter några timmar. Han såg ut som black/buff/white vilket han inte kunde vara.

Trots mamma Creambas vikt på över 1500 g blev det alltså bara tre st med vikter mellan 85 och 95g.

[Tinus-mus]
0

ja ett mysterium kring hans färg bland annat och mammans stam!.

synd att han gick bort för han va fin!.

hoppas du fick mitt mail!!!.

godisgrisen
0

Fler bilder! Vi har knappt sett dem!Flört

marsvin-90
0

Grattis till bebisarna! =) Släkten här hemma hälsar så gott.

Sen ville ja även påpeka: Oavsett om Creamba är buff eller cream så har hon oavsett genen till buff, så om ungen e buff så måste pappan även bära på den genen. =)

Arinah
0

Ja, inte ser det ut som cream, jag är förvirradFoten i munnen.

Arinah
0

Det kommer fler bilder på de två svarta killarna. Men det ytterligare jag tog är lille flerfärgade killen med på. Det syns att något är fel, så den är mest ledsam.

Brorsorna är det full fart på och de var nästan på födelsevikten i morse.

Eulwen
1

Hur blev teckning och typ tycker du? Nyfiken. :-)

carsbo
0

oj vad mystiskt med lille buffpojken. nu var det ju sorgligt nog något fel på honom, men endå. vad kan ha hänt i färggenetiken?  de andra två lär ju inte vara något problem o få sålda, den enda ser ju ut som en söt fladdermus o den andra som en kaninunge Kyss

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Arinah
0

Här kommer dagsfärska bilder på bröderna. Dottern och jag har inte kunnat enas om namn ännu så de får heta Y-1 som har mest vitt och Y-2 som är mest svart

Ingen av dem är särskilt bra tecknad, men de har riktigt stadiga petkrppar redan nu. Efterssom de bara är två som konkurerar om mjölken växer de med fart.

Arinah
0

Här är de omvänd ordning, gullpojkarna.

godisgrisen
0

Puss!Glad

carsbo
0

nämen… gud vad sötaa!! de ser yrvakna ut på båda bilderna Kyss

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Sanni
0

Vilka sötnosar! :) Grattis!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)