Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1145 ggr
juliino
0

Ehm namn

Idag hämtade jag hem en liten skinny hane.

Min kompis var med och jag satt och fundera på ett passande namn till den lille pojken.
Helt plötsligt säger hon men Fisen då!
Jag blev helt förvånad och undrade hur hon kom på det?
Jo hon kallar min skinnys Nakenfisar och tyckte då att han kunde heta Fisen.

Grejen är den att när jag såg honom såg han ut som en liten Fisen. jag menar ju inte att man lägger av en fis utan en sådan där söt nakenfis.

Men jag känner mig osäker.

Misstolkar ni om jag döper honom till Fisen? Oskyldig
För mig känns det ful-sött.

Eulwen
0

Nakenfis och Lillfis, Fisen funkar enligt mig!  Skrattande

Teddymarsvinet
0

Jag tyckte att det var jätte gulligt & väldigt passande! Jag tänkte inte alls på fisar. :o Har du någon bild på den lille pojken? Skrattande

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Jarado
0

Givetvis kan du döpa honom till det! Gulligt!

juliino
0

Tackar alla tre då får han heta Fisen Oskyldig

Ska fixa bilder på honom snart. Ikväll ska han få boa in sig i sin nya bur med sin nya kompis. :)

Teddymarsvinet
0

#4 Åh vad mysigt! Det var inte så länge sedan jag fick hem en liten, man kan ju bara sitta & titta på dom i evigheter när de mts för första gången! Skrattande

/p>

juliino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Ja det är jätte mysigt. Blev jätte förvånad öe min 1åriga skinny Benjamins beetende. han och hans tidigare kompis hamnade i bråk och fick säras på därför flyttade Bu som du kan hitta i en av mina trådar här och Fisen in.

Benny gav inte ifrån sig minsta lilla kurr eller vick på rumpan utan satte sig och åt persilja och morot efter att ha luktat lite på Fisen inget mer. Har alrig varit med om en sådan lugn gris.

Benjamin på bilden :)

pinku
1

# 6 Haha! "Luktat lite på Fisen" gud, jag är så barnslig XD men jag tycker också att det är ett bra namn! Min skinny heter Fi, men sambon kallar alltid henne för fisen :)

juliino
0

#7 Hahah tänkte inte på det själv! Har själv väldigt barnslig humor. Tänk hur roligt saker kan bli. Oskyldig

Jag hade tänkt att han skulle bli en liten Bubba men icke då. När jag såg honom föll allt på plats! Fisen var hans namn Tungan ute

Peterlina
0

Haha, jag har haft en sköldpadda som hette Fia egentligen men jag kallade henne alltid för fisen. Inte för att hon fes eller luktade illa utan bara för att hon var en liten fis. :)

Hennes kompis hette Alice men kallades bara för Brallisen. :D

Sanni
0

Haha, vilket roligt namn! :)

Jag har ju ett marsvin som heter Kinkku, alltså skinka på svenska. Alla som jag berättat hans namn till har frågat om jag är helt seriös Skrattande Men jag tycker det är ursött med lite ful-söta namn.

#6 Vad fin Benjamin är!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

juliino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla svar! :)

#10 När jag såg att du hade en hane som hette Kinkku tänkte jag men fy vad sött! Visste inte vad det bettyde men misstänkte tex skinka.

Här är han Fisen!

Teddymarsvinet
0

#11 Han är ju jätte fin! Förstår att du fastnade för den underbara lillpojken! :D Blev ju jätte sugen på skinny nu ju! Haha, men jag får hålla mig till de på pälsade djuren här hemma. Så himla vacker han är!! :D

/p>