Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 913 ggr
shrimala
0

2vuxna+4ungar

Hej Min hona shakira fick fyra pojkar för exakt 3 veckor och 6 dagar sedan ;)
nu undrar jag om dom skulle kunna flytta ihop med deras pappa + en hane till i en 120 cm lång bur eller blir det för trångt?

Blir det bättre om jag särar på de två vuxna och låter två av ungarna gå med ena och de två andra ungarna med den andra i en annan bur.

Vad tycker ni?

Virvlan
0

Förstår inte riktigt, då blir de väl fler ungar?

Honor för sig och hanar för sig är det bästa =)

shrimala
0

Jag menar 1 Vuxen hane + 2  pojk ungar och en annan vuxen hane + 2 pojkungar eller kan man ha alla tillsammans :)?

vad blir bäst ?
hoppas det blev tydligare nu :)

Virvlan
0

Haha ja nu blev det tydligare =)
Jag vet inte riktigt när det är läge? det vet säkert andra här på forumet.

Grattis till marsvinen =)

shrimala
0

okej :)
Tack så mycket :)!!

Teddymarsvinet
0

Jag skulle nog tycka att du sätter de så som du har tänkt, men du måste hålla koll så att de fungerar imellan dom. Ska du behålla alla?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Linnet
0

Men varför sätter du inte ungarna tillsammans i en bur, sära inte på hanar som fungerar ihop, risken finns att det blir gruff när du ska sätta ihop dom igen.

shrimala
0

Nu har jag iaf satt alla ungar med den hanen som aldrig gör någon illa och den andra vuxna hanen ensam så länge(vi testade sätta ihop en bebis med honom men det funkade inte alls), det verkar funka bra så här länge iaf med att alla 5 går med varandra.
när ungarna blir lite större så tänkte vi försöka sätta ihop en unge med den andra hanen också och se om det funkar.

Vi ska behålla två stycken små pojkar:)

Linnet
0

VArför kunde inte dom två vuxna få fortsätta vara tillsammans då och ungarna tillsammans.

Fridaaaa
0

Jag hade inte gjort det, 120x50 är lagom till 2 marsvin, men med ungar med bör man ha större.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

shrimala
0

8# jag har läst att efter man särar mamman från hanungarna så ska dom helst vara med en äldre hane några veckor innan dom flyttar :)

shrimala
0

9# Den ensamma hanen går i den buren som är 120 och ungarna och den vuxna hanen går i en bur som är mycket större :)

Fridaaaa
1

#11 Hur ska du göra sen då? med den ensamma hanen? Han kommer ju inte kunna gå kanske ihop med sin kompis igen.
Hade varit bättre att sätta hanungarna i en bur, är inget måste att dom ska gå med en vuxen hane, har ingen betydelse.

Linnet
0

Säger likadant, inget måste att dom går med en vuxen hane, särskilt som du har fyra stycken, hade varit skillnad om det bara varit en hane då hade det ju inte varit bra att sätta honom ensam så klart.

shrimala
0

De vuxna hanarna gick inte så bra med varandra från början, den bossigare lät inte den andra göra någonting alls, planen var att båda dom vuxna hanarna ska få gå ihop med varsin unge i framtiden.

Linnet
2

OK, men då ska du nog inte vänta för länge med att sätta den andra med en unge.

Fridaaaa
0

#14 Men sätt in den ena ungen till den hanen som det är tänkt att den ska gå med så snart som möjlig :)