Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1110 ggr
Abico
0

Sov sött Greta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inatt har min fina, underbara, dumsnälla Greta somnat för sista gången. Tiden hann i fatt henne. Greta var allas favorit, just för att hon var så snäll och långsam. Hon var helt döv under de sista åren och istället för att bli orolig och rädd av det så blev hon bara hur snäll och lugn som helst - dumsnäll kanske. Hon var alltid sist fram när det vankades mat, kom alltid knatande ett par minuter efter att alla de andra börjat vråla efter godsaker, och klämde i från tårna och ropade hon med.

Greta var starten till mitt min omstart i marsvinsintresset kan man säga. Efter att i flera år bara haft gammelgubben Sune bestämde jag mig till sist för att jag skulle skaffa två honor. På Eragons hemsida hittade jag Wilma, en superrar medelålders dalmatinerhona, och bestämde mig himla snabbt för att hon skulle få flytta hit. En kompis till henne skulle jag köpa på annat håll. Men så fick jag syn på Greta, en tufsig teddyblandning med enorm attityd, hon såg så himla tuff ut på bilden haha. Visst var hon rätt bestämd min lilla men jag skulle inte beskriva henne som ett marsvin med mycket attityd såhär i efterhand. Att Greta och Wilma flyttade hit var i vilket fall som helst starten till att marsvineriet tog fart igen, att jag halkade in i SMF och fick så otroligt många goda vänner och möjligheten att lära känna massor med härliga marsvin. Så jag är så tacksam för den tid jag fått med Greta, och så himla ledsen över att jag mist ett helt otroligt marsvin.

Sov sött hjärtat
070211-121011

Hanna 

godisgrisen
2

Söta lilla Greta. :-(

Ja fy det är tungt. I måndags fick min tant Elie somna in efter att ha skuttat till sig under en lång tid. Tanter och gubbar är de bästa marsvinen. De blir bättre med tiden de där marsvinen. Fy vad man saknar dem när de försvinner…

Isnona
0

Beklagar sorgen :(

Vila i frid fina Greta

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Picasso
0

R.I.P Söta Greta ♥

FruSjoberg
0

Beklagar;( Sov sött lilla Greta

NinaS
0

Beklagar sorgen. *kramar* (Gaeldor och Hydra skickar massa pussar!)

juliino
0

Sov sött fina fina Greta "styrkekramar"

_Charlie
0

:( Sov gott lilla Greta och Elie!

Sanni
0

Åh nej, söta lilla Greta. Sov gott!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Peterlina
0

<3

tantnett
0

Nej! Lilla goa Greta  Gråter  R.I.P

En stor stjärna har tänts på himmelen.

Stor tröstkram till dig Hanna.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Maijah]
0

Har alltid tyckt att hon sett så underbart go och söt ut, skickar tröstkramar till dig Hanna!

Vila I Frid Greta

jezzijezz
0

Beklagar! Sov gott Greta!

Atensia
0

Sov sött fina Greta!

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Aristarcos
0

Nej Abico, så tråkigt, sov så gott Greta, och även Godisgisens Elie.

Kram till er båda två !

Abico
0

Tack för all omtanke, det känns hemskt tomt i tjejernas bur - trots att där fortfarande bor sju marsvin. Greta har liksom funnits med så länge och haft sin självklara plats…

Hanna