kligröt?
hej, mina små grisar verkar inte gillar gröt. dem nosar lite och sen låter dem den vara. jag brukar ibland lägga ett salladsblad i för dem äslkar det så att cem smakar. jag tror dem är lite misstänksamma. vet ni något sätt att få dem att smaka på det?
Vad har du i gröten? Blåbärsproviva eller liknande brukar vara populärt att blanda gröten med :) Mina brukar också uppskatta det mer om det är ganska torrt blandat, alltså mer som en fuktig röra än som en gröt liksom. Sen är det förstås inte alla marsvin som gillar gröt hur mycket man än trixar med det, då får man servera någonting annat istället.
Hanna
Mina älskar med nyponsoppa och persilja (dock skilda!)
Man kan praktiskt blanda ner det mesta dom älskar för det är ju bara att mixa det innan :)
Mina älskar vilken gröt som helst som har vetegroddar i sig. Utan groddarna inte lika intressant kan jag säga. :D
vetegroddargröten funkade inte så idag ska jag skaffa nyponsoppa och blåbärsproviva
#4 Proviva innehåller socker, välj en sockerfri nypon&blåbärssoppa i så fall :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tips är Ekströms osötade pulvernyponsoppa tex. Då kan du blanda med vatten och ha lite pulver i, så blir det inte gammalt om det står i kylen.