Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1113 ggr
djurälskarenFlorentina
0

ont?

ett av mina marsvin piper verkligen när jag tar upp honom och kelar…

speciellt när jag rör honom på ena sidan av magen. det händer inte så ofta, men då och då. hur vet man om en av sina älskade grisar har ont?

fossingen
1

Min hane piper just när jag lyfter honom, sen är han tyst, dock är han rädd om sin rumpa, han kan smågnälla om man rör den, man får klia han överrallt men rumpan blir han gnällig över.

djurälskarenFlorentina
0

han piper när jag håller honom också..

han har bara varit hos oss i några månader, men jag tycker att det är ett litet annorlunda beteende. hur vet man säkert om dom inte gillar det eller bara är gnällig

djurälskarenFlorentina
0

dem gillar att nafsa på mig väldigt ofta. jag säger ju till och så, men jag vet inte vad det betyder för en av dem nafsar smått (tror han vill ha upmärksamhet) medans den andra kan bita så hårt så att det blir ett märke. varför?

FruSjoberg
0

Kan det inte vara så att nafsandet/ bitandet är ett sätt för marsvinet att säga ifrån? Min ena gris gillar inte om man kliar henne på magen så om man kommer för nära så nafsar hon och markerar att hon inte vill.

fossingen
0

#3 Mina grisar nafsar aldrig på mig, de är relativt lugna och tama. Dina händer kanske luktar mat om de är dem de nafsar på?

djurälskarenFlorentina
0

hihi det måste nog vara det 5#. jag smörjer in mina händerr med milkshake och vanilj handkräm varje morgon. verkarsom det måstes sluta.

fossingen
0

#6 Du får pröva och testa, vissa djur är ganska matgiriga och nafsar på allt som de tror är mat XD

Fridaaaa
0

#6 Tror dock inte att det är det.
Är dom unga? I så fall kan det vara rent bus :) Dock tillåter jag inget nafsande.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

djurälskarenFlorentina
0

6 månader ungefär. jag säger ifrån, men dem fattar nog inte att dem inte ska bita. får bara fortsätta tills det kommer in i deras små hjärnor.