tillräckligt?
hej, jag ger mina marsvin mat två gånger om dag om man inte räknar pelletsskålen som alltid stor full i deras bur. den brukar inehålla paprika 8gul elr röd), salla, grönkål, morötter, gurka då och då och självklart några persiljor.
min fråga är då ger jag tillräckligt mycket c-vitaminberikade grönsaker elr måste dem ha några mer?
jag skulle upskatta ett rakt svar tack och mer fakta om alla andra basgrönsaker. dem som jag inte ger annu. jag uppskattar alla svar jag får. tack i förhand. 
Jag skullle säga att du ger mer än tillräckligt om det är till två stycken.
Får de hö? Hur mycket hö får de?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Morot och gurka är godis, så ge inte det varje dag :)
Men paprika grönkål och persilja är bra c-vitaminkälla.
Sallad och persilja bör man inte heller ge varje dag. sallad är mest vatten (precis som gurka) och persilja är inte bra att ge varje dag (dom kan få urinsten tror jag det var av det).'¨
Bra basgrönsaker är: Grönkål, spetskål, broccoli, blomkål, vitkål, paprika :) dock kan vissa marsvin få munsvamp om dom får paprika varje dag, mina får det ca varannan/var tredje dag.
Humlansmarsvin.se är en bra sida :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag fyller på hö mer än två gånger per dag. ok ska ändra det då tack för svaren.
Lycka till! Fråga om det är något annat du undrar över! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
tack, ska om det behövs. ni är väldig snälla här på marsvinfokus. känner att ingen fråga är för dum