Ont i benet..
Hej
Mitt ena marsvin har ont i ena benet när man känner på det, och ärligt talat har jag inte sett att han e uppe å går lika mycket som innan..
Det är höger bakben som han reagerar så mycket när man rör..
Han har inte ramlat ner från någon höjd eller så heller..
Båda marsvinen får cvitaminer i form av vitkol, persilja, morötter och mycket annat grönt som jag inte kommer ihåg nu..
Vet någon vad det kan vara?
Tacksam för svar! :)
Du är otroligt saknad! <3
Ingen som vet?
Har du kollat trampdynorna så de är ok?
Aa, dom e mjuka och fina
Han har inte trillat ner från sitt hus?
Eller varit i bråk med burkompis och slagit i?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
För tillfället bor han själv (buren står jämte den andra) för han är elak mot mitt andra marsvin … Vad jag vet använder han alltid trappa ner från huset oxå.. klart han skulle kunna ha trillat
Kan vara en sträckning eller liknande ifall han har ramlat, ge det lite tid och se om det blir bättre.
Okey, tack för svar!
kom å tänka på att han har haft ont i benet i någon vecka, borde det inte vara bättre om det skulle va en stukning? :/
Jag skulle föreslå att om du är osäker på vad det är och inte kan finna en orsak till varför ditt djur verkar ha ont så skall du boka tid hos en vetrinär som ha erfarenhet av smådjur. Du kan tyvärr inte få någon diagnos på din vän med så vaga symtom här utan det krävs personlig kontakt.
Ja okey… Har tyvärr ingen kunnig vet här :/ tack för svaret!
#8 Jo det borde det ha blivit.
#10 Du får leta ;) För marsvinet kan ju ha ont och då måste den ju in? :) Lycka till!
Tack! Jo, letar för fullt för min lille gris… Han har så ont, bara man nuddar benet skriker han, lilleman måste in å kollas.. nått sånt har jag aldrig varit med om förut!.. Såg nu att djursjukhuset har en kunnig, men han jobbar inte jour, så till imon måste vi nog vänta …
#12 vart bor du? Någon kanske har ett bra tips om bra vet i närheten…
Någon marsivns kunnig som skulle kunna kolla in mitt senaste inlägg, och tipsa om vad jag kan göra?
#14 Du behöver inte fråga det i flera inlägg. Dom som kollar in här ser ditt inlägg ändå :)
#13 jag bor i jönköping, men han e mycket bättre idag ändå!
så tror att det löste sig ändå :P
Vad bra :D Kanske hade blitt vattensamling i benet som brukar försvinna efter ett par veckor. :)