skakar?
ett av mina marsvin skakar och piper väldigt stressat när jag håller honom. först trodde jag att han var höjdrädd, mend et var inte det. tror att han är rädd för mig och vet inte hur jag ska få honom och lita på mig. vet att det tar tid och har tålamod så ingen behöver säga det. undrar vad jag kan göra för att få honom mer säker hos mig. han ÄLSKAR persilja och brukar ge det när han är uppe hos mig. jag är väldigt försiktig, men vet inte vad mer jag ska göra så jag frågar er erfarna marvsinägare.
hur får jag honom mer säker i min famn och runt mig?

När vi fick hem våra första marsvin så var dom också mycket osäkra och det gick ett par dagar innan jag ens höll i dom. Jag satt mycket vid buren och bara läste eller var i närheten och pratade och hade mycket gott som dom tycker om för att dom skulle få förtroende för mig. När jag väl tog upp dom i famnen hade jag en filt som dom fick ligga i så att dom känner sig trygga och hade den som en Iglo nästan. Det tar olika lång tid men umgås med dom mycket och vänj dom vid att du är snäll och ofarlig och ha mycket goda grönsaker och frukter :-)