Färghjälp
Är det någon som kan hjälpa mig med vilken färg min hona har? :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Hon är chocolate/golden! 
Tack :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Någon som kan gissa på min andra hona? Hittar ingen klockren bild men detta är nog den bästa jag jag :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Njaa.. Skulle behöva fler bilder för att våga säga helt säkert om det är orangeagouti eller goldenagouti. Är de systrar?
jag vet inte om de är systrar, de kommer från djuraffären :/ detta är nog den enda vettiga bilden jag har (hon vill inte riktigt stå still och bli fotograferad :P )
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#3 Ser ut som en orangeagouti på den bilden och på nr #5 en creamagouti. Svårt med ljuset.
#6 Hur får du det till creamagouti??
Jag tror att det är en goldenagouti, även om det ser ut som orangeagouti på första bilden p.g.a. det varma ljuset.
Bilderna gör att det ser ut så. Men det är som sagt svårt att ens avgöra när bilderna inte är så bra. Första bilden går i varm ton, medans andra i kall ton. Kan lika väl vara någon annan färg.
Får försöka fixa en bättre bild, får vänta till solen ger ett naturligt ljus :) är det lättare att veta om man får se en bild på hur färgen är på magen (för där är hon ju enfärgad)?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jo, det vore ett plus :)
Om du beskriver hur färgen på hårstråna ser ut är det lättare att hjälpa :D Bottenfärgen på hårstret, mitten på hårstret och toppen på hårstrået.
Jag tycker bottenfärgen verkar lite gråaktig, sen kommer svart och sen lite gyllene. Nästan som randen på den första honan.
Här är en närbild på pälsen :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Är dom ifrån parva zoo? ;)
eller djurmagazinet som dom nu heter :)
I Karlstad :-9
Jajamensan :) Har du kollat in dem du också? :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
haha, japp har sett dom! :-)
Tror den har lite färgfel därav svårt att avgöra exakt vad den är. Har den rubinögon? Tror mest troligt att det är Goldenagouti.
nej inte rubinögon.
De är ju petar båda två så det är nog inte så konstigt om hon skulle ha färgfel :P
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Isåfall om inte lutar det mer åt goldenagouti
Här kan du se enbild på min Vilda, hon är en solklar goldenagouti (med nån goldenfläck). :)
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet