Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1871 ggr
Sandra-B
0

Pumpa?

Jag och systersonen håller på att karva pumpalyktor nu och drar ju loss rätt mycket fruktkött. Någon som vet om det är något sim marsvinen kan smaka på ikväll?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Eulwen
0

Vi åt vinterpumpa igår (butternut squash) och marsvinen fick en liten bit var. Alla lever än! Skrattande Smaskigt var det också.

Abico
1

Mina marsvin fick lite pumpa var häromdagen när det gjordes halloweenpumpor, det var populärt :) Ångrade mitt påhitt lite senare när jag såg hur vackert orange pälsen blivit på alla mina vita ;) Men de såg så nöjda ut så det var det nästan värt.

Hanna 

Sandra-B
0

Jag misstänkte att det inte skulle vara någon fara, men ville dubbelboka för att vara säker :-) Gav ni dem med kärnor, eller pillade ni bort dem? Människor kan ju äta pumpakärnor så nog Bore det väl fungera för smådjuren också…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Jag gjorde som så att jag pillade bort (de flesta) kärnorna och sen gjorde jag kligröt och blandade i pulpan (och lite tinade hallon som blev över när jag bakade). Grisarna älskade det! :-) I och för sig så blir mina marsvin halvt hysteriska bara de känner lukten av kligröt, men detta konkurrerade till och med ut grönsakerna (som bland annat bestod av storfavoriterna persilja och paprika).

**SMF 237 Sweet Dream's