Ny här....
på marsvins forumet! Haft marsvin förut under en 15 års period, dottern kom hem släppande med den första! Min sista dog för 1½ sedan, han vart 7 år.
Har gått i marsvins tankar ett tag, letat i annonser och hemsidor. Men i veckan hittade jag äntligen två yngre hanar, 3 å 7 månader gamla. Bestämde mig för dom och bilade 13 mil enkel för att hämta dom. Vissade sig att det fanns två tjejer också till salu( ville igentligen ha flickor!). Kom hem med fyra marsvin!
Dottern har tagit sig an grabbarna för att göra dom handtam.
Tycker några av dom är riktigt tunna i hullet, vägt dom och håller koll.
Har bra mat, verkar inte så intresserad av höet men det kanske kommer, vet inte om dom var van vid hö sedan förut.
Dom, iaf tre av dom kommer från arkens zoo i Sundsvall enligt tjejen som hade dom.
Här är dom iaf: Dean, ca 7 månader. Vikt 578 gr.
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri
Naw vilka godingar.
Men det var inte så höga vikter på vissa av dom? :)
Fin bur flickorna har! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vilka fina grisar :-)
# 5 o 6 Tack så mycke!
Det är så himla roligt att ha marsvin igen!
Välkommen! :) Söta grisar.
Mvh Linnea
Nettan är väldigt fin ;)
Kommer dom från Arken Svall så är det PET (blandras) för dom tar inte in från uppfödare vad jag vet utan beställer från "grossister".
Hojta till om du är intresserad av fler grisar framöver för jag kommer ha några :)
# 8 och 9 Tack så mycket!
#10 Jo enligt tjejen som hade tröttnat på dom, så var dom därifrån. Blandras eller inte dom är ljuvliga, bara ääälskar Doris! hon kuttrar och låter hela tiden mens man myser med henne.
Sam är dock helt annorlunda i hårlaget. Funderar om han är en rex el.rex/blandis.
Dean ser ut att vare en black/white rigeback pet :)
JA Sam ser ut att kunna vara en teddyblandning. Jag har en här hemma själv och den bästa förklaringen jag har förutom att pälsen står ut är att stråna känns avsevärt tjockare än mina andra grisars :)
Har vägt Sam och Dean idag. Sam väger nu 520gr och Dean 667gr.
Dom känns inte lika "beniga" längre, så det går åt rätt håll!