Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 679 ggr
ElmerKrudd
0

Knöl

Nu är det så att lilla Lasse har fått en knöl på kinden, rätt så stor. Han hade en liten under hakan men den försvann, antar att det kan ha varit något från ett bråk.

Iallafall, nu har han börjat klia (tror jag, har aldrig sett honom göra det) på knölen och den är sårig. Men annars verkar han inte berörd av den.

Vad tror ni det kan vara? Brukar dom få tumörer? :/

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Fridaaaa
0

Tumörer är varkens vanligt eller ovanligt skulle jag säga.
Jag hade kollat upp det. Kan ju vara en varböld också

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ElmerKrudd
0

#1 Okej, vad gör dom då? tömmer den eller?

Hur mycket brukar det kosta?

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Fridaaaa
0

#2 Är det varböld får dem tömma den ja och förmodligen medicin med så det inte blir infektiion.
Beror på veterinärkliniken men skulle gissa på minst 500 kr

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ElmerKrudd
0

#3 Ouch.. Hoppas det är var och inte tumör bara !

Uscha.. Jag som är helt pank. Får se till att låna lite pengar av fader. Lasse är ju faktiskt viktigast! :)

ElmerKrudd
0

Ellajz
0

mitt äldsta marsvin fick sånna som gick sönder o  så jag gick till veterinärer o fick medecin och hjälp han hade visst får cancertumörer med dom trodde först att de var ofarliga varfyllda tumörer men de var de icke. men dom gan förslag på operation men jag tackade nej. han blev 7,5 år