Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1239 ggr
djurälskarenFlorentina
0

normalt?

mina marsvin är ungefär 6 månader och 7 dagar gamla och dem älskar att mysa. dem popcorn skuttar lite då och då, men mest så ligger dem på sina gosiga *soffor* och andas väldigt snabbt?…

brukar inte dem yngre grisarna alska att leka? (vet att det är olika för olika grisr, men ändå…)

inte för att jag tycker att det är något fel med att kela, men lite konstigt tycker jag…

har också sett hur dem andas väldigt snabbt. ungefär som om dem hyperventilerar och vet inte om det är normalt för unga marsvin?

dem äter och dricker som vanligt och bajsar normala *cigaretter* och piper då och då efter mat så det är inget sånt, men lite orolig över vad det kan vara.

kanske inte ser frågorna så ska skriva dem här.

1: verkar det normalt att mina marsvin hellre vill sova än att vara ute och leka? (liten dum fråga. vill absolut inte ha kritik för detta!)

2. är det normalt att marsvin andas snabbare. ungefär som hyperventilering?

för r som är mer erfarna kanske tycker att detta är två dumma frågor, men jag tycker inte at det ger en rätt att skriva elakt bara så ni vet. har sett många fått dålig respons begrund av den *dumm fråga*.

så vill gärna inte ha det här.

annars skulle jag bli väldigt glad över svar som kunde upplysa mina problem.

Creation
0

Du har nog skrivit svaret på den första frågan själv; alla marsvin är olika! :-)

Verkar de må bra i övrigt(popcornskutt är ett klart gott tecken på det!) så skulle jag inte oroa mig. Marsvin är nog rätt naturliga mysdjur, rent generellt. ;) Och det tar väl mycket på krafterna när de faktiskt är igång helt enkelt.

Ang. andningen, menar du att de andas snabbare än vanligt eller menar du att de andas fort generellt?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Herr_Muffin
0

Alla Marsvin är olika men du kan prova att kanske ta ut dem till ett nytt ställe när det är fint väder och inte vått på grässet eller låta dem springa på golvet det kan vara att dina marsvin inte får tillräkligt med motion

men du kanske kan prova lite nya saker och köpa leksaker så dem kanske tycker att det är kul att leka.

ang. andingen du kanske ska kolla upp det hoss en vet, Skrattande

Fridaaaa
0

#2 För kallt nu att ta ut marsvin.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herr_Muffin
0

#3 jag menar när det är fint väder

Fridaaaa
0

#4 Fint väder är det ju även när det är kallt :) Nu är ingen bra årstid att ha ut marsvin, men till våren sen kan man ju göra det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herr_Muffin
0

Fint väder för mig är varmt och soligtCool