med ungar???
jag har 2 frågor
1.brukar honan vara trött och öm efter betäckning???
2.hur vet jag om honan är betäckt???
tacksam för svar
ha en trevlig fortsatt dag
1. Jag har aldrig upplevt att dem varit det, varkens ömma eller trötta efter parning :)
2. Det kan man inte veta om man inte sett det. Man märker det när hon börjar gå upp i vikt stort sätt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här är en bra länk där det står rätt mycket:
tack så mycket för svaren.frida:tror då det kan vara något särskilt när jag skulle betäcka mitt marsvin för vi såg 3 gånger att hanen satte sig på hon men inte mer än 6 sek och sen var hon trött och öm??
jag hoppas för marsvinshonans skull att det inte är den 6 månader gamla du låtit paras
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
hon är inte 6 månader vem har sagt det??
hon är 9 och en halv månad
#5 Hon frågade det eftersom du frågade hur många ungar en 6 månaders kan få.

Hur märkte ni att hon var öm? Har bevittnat massor av parningar och aldrig upplevt att en hona varit varken trött eller öm efteråt.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
frida:jag menade 9 är via mobil den hackar cavia:hon ligger ner och blundar hela tiden sen bara man nuddar henne försiktigt så piper hon
#9 Det kan ju inte vi veta här :)
vad kan ni inte veta???
#9 Oj det låter inte bra. Om det är så verkar hon sjuk men jag kan inte tänka mig att det har med parningen att göra för det där har jag aldrig upplevt i samband med parningar. Äter hon ordentligt? Om inte kan hon behöva stödmatning.
#11 Att du menade att marsvinen var 9 månader och inte 6 månader eftersom du skrev 6 månader :)
frida:nej men du behöver inte tro mig förlåt för man skriver fel då!godisgrisen:hon mådde ju bra innan parningen men du är det så att du tycker jag ska titta in hos en vetrinär??
jag frågagde precis som frida sa tack vare att du frågat om en 6 månaders hona kan få ungar i den andra tråden. och jag förstår inte varför du blir arg på henne när hon är snäll o svarar i mitt ställe.
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
okej….och allt det ska betyda???
#14 Ursäkta? Jag har inte sagt att jag inte tror dig?
Men frågade just för att du skrivit olika och ingen här inne kan ju veta att du skrivit fel om du inte berättar det eller hur?
okej du har rätt
Kan det vara så att hon brunstpiper när du rör henne?
knske men det gjorde hon inte innan betäckningen