Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 989 ggr
[Hejsanhoppsan1470]
0

Tappar hår?

Hej har fått hem två marsvin förra veckan och etta av dem tappar jättemycket hår men inte den andra skall den tappa hår? Hon är 3 år och har just haft en kull :)

juliino
0

Vad är det för ras? Vissa av mina tappar mer päls än andra har märkt att Self/nonself samt Teddy tappar väldigt mycket päls. Jag ställer inte ut så jag trimmar dom ju inte.

[Hejsanhoppsan1470]
0

Hon har en virvel ipannan så hon är crested färg vet vi inte ännu uppfödaren skulle skicka stammtavlorna senare men vi tror att hennes färg är golden :)

juliino
0

#2 okej. Som sagt så när jag tex sitter och klappar mina korthåriga så fäller dom mycket. Antar att det är det håret man trimmar dän inför utställning. Samma sak med min Teddy. :)

[Hejsanhoppsan1470]
0

Ok tur att det inte är farligt! :)

MammaHela
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena lilla gris tappade massa päls när jag hade haft henne i 2,3 veckor. Det var bara den ena som tappade päls, och hon tappade all päls utom den på magen och huvudet. Hon såg väldigt läskig ut ett tag. Jag var hos vetrinär med henne och de hade ingen aning. För det var inte bara huden under, utan väldigt pyttekort hår under. Inga sår eller något.

Men nu har all päls växt ut igen.

Detta kort är taget innan all päls hade ramlat av:

juliino
0

Som jag uppfattade det så tappar inte dina marsvin såpass mycket päls att dom blir kala eller får glesa partier eller blir som #5 och då är det bara vanlig fällning. :)

[Hejsanhoppsan1470]
0

Det måste nog bara vara en vanlig fällning! :)

[Hejsanhoppsan1470]
0

Det måste nog bara vara en vanlig fällning! :)

[Hejsanhoppsan1470]
0

Oj! Jag skickade visst samma inlägg två gånger :)