Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 578 ggr
Ilya
0

Ny pelletstråd

Vilken pellets ger ni till era marsvin och vart inhandlar ni det?

juliino
0

Havregryn ger jag och köper den i mataffären Tungan ute

fossingen
0

Cuni Complete och Cuni Pro till två av mina, de andra två får en blanding med Cuni Complete, Cuni Pro, Selective, Lottie alla köps på djuraffär förutom Lottie som finns på Granngården.

Frida B
0

jag gav oxbow pelletts (var det ända pellettsen jag litade på, dock det dyraste) men så fick jag reda på att dom kunde äta havregryn sp nu får grisarna det blandat med vatten, både bulligare och bättre då jag vet vad det är i :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ilya
0

Så man kan ha enbart havregryn som pelletsersättning?

Frida B
0

#4 japp :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

men kom ihåg, det är inte nödvändigt att ge pellets/annat kraftfoder, jag ger det till mina då dom har problem med vikten och får dom inte någon mer än grönsaker och hö, rasar dom i vikt.. Min hane var nära på att stryka med ett tag i börjar, var nere på 600 gram :(

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

carsbo
0

håller med #6. jag ger bara dräktiga och unga extra, några gamlingar har jag inte men annars skulle de också få extratillskott.

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Fridaaaa
0

Havregryn, en gnutta pellets plus havregrynsgröt till skinnysar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bohan85
0

Mina äter ingen pellets alls, då det inte är något de behöver (finns ju inte i naturen). Enstaka gris har fått Oxbows Cavy Cuisine då de varit underviktiga under ex sjukdom.