Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1206 ggr
[Ella2010]
0

Gävle

Är så sugen på marsvin igen… nån i Gävle som har? Det finns en ensam stackare i djuraffär som bor med kanin, funderar på att köpa honom men behöver då en kompis såklart.

carsbo
1

kanske anmäla djuraffären istället eller prata först med dem. poängen är att om du köper marsvinet där så kommer bara ett nytt o placeras ensamt med kaninen. dessutom stödjer du troligen grossisteriet genom ditt köp vilket marsvinsmammor lider i massor av, hela historien runt det finns o läsa här :)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[Ella2010]
0

Ska göra det.., men söker ändå ett par marsvin ;)

Lynley
0

#2 du har pm :)

westblom
0

jag bor i Sandviken och jag har 5 par marsvin för omplacering i olika åldrar både honor och hanar den här veckan är jag hemma hela dagarna men från nästa vecka så är jag borta hela dagarna kommer hem efter 17:00

westblom
0

jag bor i Sandviken och jag har 5 par marsvin för omplacering i olika åldrar både honor och hanar den här veckan är jag hemma hela dagarna men från nästa vecka så är jag borta hela dagarna kommer hem efter 17:00

westblom
0

Skämsoj vart en för mycket

westblom
0

tyvärr så är det ingen ide att anmäla det finns ingen lag som säger att kanin och marsvin inte får bo ihop,det är bara en reckomendation att inte ha dom ihop,

carsbo
0

#7 dock finns lagen om att de ska ha en artfrände, och det gör det inte.

[Ella2010]
0

Jag kan inte ta mig utanför Gävle då jag inte har bil

carsbo
0

#2 gå in på svenskamarsvinsforeningen.se och sök på uppfödare, eller på uppfödare här på MIF. de hjälper ofta till att transportera marsvinen,  själv har jag suttit på både buss o tåg för att få tag i marsvin :)

vad som gäller stackaren i djuraffären samt massor av andra står jag fast vid vad jag sa i första inlägget. rädda den stackaren kommer bara att ogynna en annan stackare som ska sitta i hans plats. och sen nästa. och nästa. i all oändlighet. tills vi slutar köpa marsvin ifrån djuraffärer och de lägger ned den branschen.

westblom
0

#8 det vet jag mycket väl att dom ska ha en marsvins kompis, jag har ett omplaceringshem för marsvin så när folk kommer och ska köpa ´marsvin av mig så är jag noga med att påpeka att dom alltid ska  vara 2 och 2.

[Marielle_]
0

Det är inte säkert ännu men jag kan ha två kullar på gång. Hanen sitter med två honor och har gjort det i snart 2 veckor. Det kommer isåfall bli nonselfs i fina färger! PM:a mig om du är intresserad! :) Jag bor i Gävle också!

[Ella2010]
0

Jag har fått hem en liten lurvis nu =) har kompis på g till henne också!

[Marielle_]
0

#13 Åhh vad kul, vad blev det för någon sötnos? :)

[Ella2010]
0

hon finns på bild här =) försöker komma på nåt bra namn.

[Marielle_]
0

#15 Nu hittade jag tråden, jättesöt! Var kommer hon ifrån? =) Är dålig på att namnge men läste nån kommentar som föreslog Irma, tycker det är ett passande namn! ^^

[Ella2010]
0

njaa vet inte om det passar henne… hon är liksom lite.. ulligare än det namnet ;) (Nää inte Ulla haha)

[Marielle_]
0

#17 Du kommer nog på ett bra namn ska du se! =)

[Ella2010]
0

Lovis heter hon! Hon påminner om en lovikka-vante :)

[Hejsanhoppsan1470]
1

Når får du den andra. Marsvinet? :)

[Ella2010]
0

Om två veckor