Kligröt?
Hur gör man kligröt och visst är det bra för marsvin som är lite underviktiga. Jag har ett marsvin som är 8 månader som jag fick hem för 2 veckor sen och hon väger 340 gram. Hon är det minsta marsvin jag sett i hela mitt liv. Hon är mindre än min lilla marsvinsbebis som är 4 veckor. Har varit hos vetrinären, men han hittar inga fel på henne. Fina tänder har också. Hon vill bara inte växa. Hon äter den mat hon får och även havregryn. Har även gett henne Critical Care en vecka ungefär. Hon är pigg och fräsch i övrigt. Hon är lite frasig på öronen dock, men det visste vetten inte heller vad det var. Nån som har förslag vad jag ska göra för att få henne i form igen.
Här är en tråd jag gjorde för snart ett år sedan när mina grisar ville tipsa om kligröt. ;)
http://marsvin.ifokus.se/discussions/4f47c481d3b4fd36480180fb-grisarna-tipsar-om-kli
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Tack så mycket. Nu hade jag inge kruskakli hemma. Ska till stan på tisdag, då får jag köpa då.Jag har havrekross och havrekli hemma. Kan man göra nåt med det?
Ja då, du kan använda både havrekross och havrekli, i med ljummet vatten och eventuellt något annat smaskigt du har hemma. Nyponsoppa, Blåbärssoppa, Proviva, rivna morötter, finhackade favoritgrönsaker etc etc. Det går att variera precis efter smak eller behov. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Tack så mycket Ska gå och fixa nu på en gång. Har nog allt som du säger hemma utom proviva då.