Varulvsleken 2.3
Nu tycker jag att vi sätter igång omgång 2.3! :D
Alla roller är utskickade, om du mot förmodan inte har fått ett PM från mig, hör av dig snarast!
**Denna tråden är enbart till för den här spelomgången!
Har du frågor? Ställ dem i PM till mig eller skriv i den här tråden.**
Första advent närmade sig med stormsteg i den lilla byn. Julen var bybornas absolut största högtid och den infirades tidigt med diverse förberedelser. Just denna kväll hade byborna arrangerat årets första julmarknad och stånden stod uppradade på det lilla torget, byns hjärta och centrum. Det doftade härligt av brända mandlar, julkorvar och kanderade äpplen och överallt kunde man höra skratt och se leende ansikten.
Så började trubaduren spela stämningsfulla, juliga toner och byborna tittade förtjust på varandra och instämde sedan in i sången om fred och lycka med tindrande ögon. När himlen plötsligt öppnade sig och de första försiktiga snöflingorna letade sig till marken var lyckan total hos byborna.
Firandet fortsatte långt in på kvällen men till slut var det dags att runda av och varje bybo gick med lätta och glada steg in till sig. Grannarna hade skilts åt med kramar och önskningar om fortsatt härlig julstämning och det var nog ingen som inte somnade med nöjda leenden på läpparna.
Men natten skulle få en helt annan vändning än vad byborna någonsin kunnat föreställa sig. I tre av stugorna hade en uråldrig ondskefull förbannelse vaknat till liv. En förbannelse som inte kunde stillas av varken lycka eller förväntan. Tre bybor hade mot sin vilja blivit sammanbundna med fullmånens utbrott och fick smärtsamt erfara sina första skepnadsbyten redan samma natt när månens sken omsvepte byns stugor. Om byborna bara visste vilken ondska som skapats mitt i den goda grannsämjan…
DET ÄR NATT
Vi väntar på att:
- Varulvarna ska utse sitt offer.
- Siaren ska utse en deltagare som denne vill veta identitet på.
- Ängeln ska beskydda någon.
**Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon onsdag klockan 21:00. Skulle allas besked vara skickade till mig tidigare kan leken gå vidare tidigare.
Deltagare omgång 2.3:**
- Texel
- Sandra-B
- Juliino
- Chocopops
- MelvinMimmiLufsen
- DjurälskarenFlorentina
- Ivrigs
- Toffsen
- Binajis
- Abico
- Mirinda
Roller:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
Ligger i sängen och ler för mig själv. Det var länge sedan jag hade så roligt! Julen brukar vanligtvis innebära stress och slit för mig, men i år kändes det annorlunda på julmarknaden. Fick dessutom en massa knäck sålt, men det kom knappast som någon överraskning. Jag räknar med att sälja minst lika mycket nästa helg.
Suckar nöjt, lägger mig tillrätta… och från ingenstans kryper en kuslig känsla sig på… svårdefinierad, diffus… hm. Ändrar ställning, ger kudden några smockor så den blir fluffig och sval igen. Ta mej sjutton om jag inte ska kunna somna nu.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Vilken underbar dag det varit, fick en sådan härlig julkänsla. Ska man kanske börja plocka fram julpyntet imorgon? Nu sitter jag med en varm och härlig kopp te och tittar ut genom fönstret på dom vackra snöflingorna… När jag plötsligt får en underlig känsla av att någonting inte står rätt till.. Nej, förmodligen bara inbillning.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vilken härlig dag det varit idag, snön, glädjen och alla sånger. Jag kan inte sluta nynna på julsångerna! Jag tar ett varv runt i min stuga, plockar undan efter middagen och ställer in dagens inköp på sina rätta ställen. Efter att ha sett till eldstaden kyper jag ner bland tjocka lurviga fällar i min säng. Genom fönstret kan jag se snön falla ljudlöst mot marken under månens vakande blick. Sedan somnar jag, med julsångerna i huvudet och ett nöjt leende på läpparna.
Hanna
Puh! Ett sånt sjå det jämt är före julen. Nästan så man inga krafter får kvar att fira på julafton. Mest krims krams i år med. Men sångerna tycker jag om… Synd bara att de jämt ska ha så högt ljud överallt nu för tiden. Visserligen är väl hörseln inte vad den en gång var men sååå gammal är jag inte.
Ska nog se till att lägga den goa julkorven kallt. Sålde inte riktigt allt. Men den sista biten kan jag äta själv. Måste bara få mig en liten tupplur först. Att stå och sälja en hel dag frestar på.
Det börjar bli dags att fundera på vem av döttrarna jag ska ge korvreceptet vidare till, innan jag blir gaggig och glömmer. Traditionen måste gå vidare. Men de är ju knappt torra bakom öronen än, töserna. Får allt fundera ordentligt på vem jag vill ge mormors mors gamla gulnade receptsamling.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Vilken mysig dag jag haft strosandes på marknaden. Ätit en massa god mat och pratat med alla goda grannar. Nu är jag proppmätt och helt slut! Nu faller snön utanför fönstret, ska tända i brasan och ta en varm kopp te sen beger jag mig till den sköna sängen.
Ligger här i min säng och njuter av hur trevlig kvällen varit =)
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon 
Haft en jätte rolig och trevlig dag på marknaden!!:) #2 dina knäck va jätte goda köpte jätte mycket som du kanske minns??:)

Åh vad jag älskar julen!
Är nog förberedelserna och den spända förväntan inför den stora dagen jag tycker bäst om, bygga upp riktig och äkta julstämning.
Nu är jag grymt trött och en huvudvärk börjar infinna sig, förmodligen beror det på att jag stod ute länge i det kyliga vädret och sålde mina kakor, kakor som jag var uppe och slet med halva natten.
I princip allt gick åt i alla fall, skönt det, nu har jag nog så att jag kan fixa julklappar till alla mina nära och kära. Det blev dock en plåt Sarah Bernhardt-bakelser över så den som känner för det får gärna komma över på en fika imorgon och hjälpa mig att äta upp dem för jag orkar inte alla själv och det skulle vara synd om de blir förstörda.
Nu ska jag sätta mig med en kopp varnt te en stund och försöka mota undan huvudvärken, sen blir det att plocka undan det sista av grejerna jag hade med mig idag innan jag beger mig till sängen för en god natts sömn.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#9 Gud va goda dem ser ut:):):):):)!
#9 kommer gärna och fikar imorgon, har inte så mycket för mig så jag kan säkert svepa ihop en sockerkaka att bjuda rundt på :)

#9 Åh vad goda de ser ut! Jag kommer gärna över och fikar i dag. Jag har gjort glögg som borde vara klar för provsmakning nu, så jag tar med mig ett par flaskor.
Har ni sett att det snöar förresten?
Hoppas det kommer mycket så att man kan ta fram skidorna!
De ser goda ut de där bakelserna. Tror ni att ni vill ha gamla tanten med på kafferepet?
Jag har bott här så länge att jag hunnit se er födas och växa upp. Mina tre stora döttrar har passat er, när era föräldrar behövde ett handtag.
Ni unga har så mycket ni måste ordna och så mycket tankar kring det som händer i världen, som jag inte riktigt hänger med i. Men bakelser gillar jag och ungdomar också. Vill inte bli gammal och grinigare än jag redan är. Fråga mina döttrar, får ni höra!
Än har jag inte blivit mormor, men det står väl inte på… Ska inte oroa mig för mitt yrväder till dotter nu. Några av er känner henne rätt väl. Hon har hjärtat på rätta stället, även om hon lämnar huvudet hemma på hatthyllan ibland. Äventyrlig är hon, precis som sin gamla mamma.
#9 Om jag kan få mina svullna fötter (jobbigt att stå och gå hela marknadsdagen) och utslitna knän att fungera något så när så kommer jag gärna. Vill du låna mitt största kakfat?
#8 Nog minns jag
Jag är glad att du gillade dom. Hade först tänkt prova ett annat recept än det gamla vanliga men nått sa mig att det var en dålig idé. Fanns väl ingen anledning när de vanliga är så populära :-)
#9 Jag kommer också över på fika om det går för sig! Har en ny tesort jag inte hunnit prova, men det får vänta… jag är nyfiken på ivrigs glögg! :)
Nu ska jag somna om. Hade lyckats slumra till ordentligt men katten väckte mig med sitt eviga jamande. Hon verkar inte kunna bestämma om hon ska stanna inne i värmen eller ut på råttjakt!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Vad roligt att så många kommer!
Ska bli mycket trevligt med massor gott att äta och dricka; texels sockerkaka, ivrigs glögg, mina bakelser :-)
Tror att det blir jättebra om du kan ta med ditt kakfat, Mirinda - kan nog behövas!
**SMF 237 Sweet Dream's

Jag är snart på väg, men jag tänkte bara höra om jag kan ta med mig mitt marsvin Ingrid som jag stödmatar just nu. Ingen som är allergisk eller så?
#16 Vilken fin tårta du gjort! Den hjälper jag gärna till och äter upp 

#16 Superfin tårta! Vilket kalas det blir!
Hå hå ja ja… Hastade ihop några drömmar till kakfatet. Här är de; drömmar är väldigt söta och dem behöver vi alla ha. Drömmar i magen och drömmar om framtiden. Nu ställer jag det här, så kan ni fylla på med vad ni har med er.
Har alla kommit eller saknar du någon, Sandra?
#16 Hjälper så gärna till att äta upp den:):)
Vilket kalas det blir!! :D
Trots en heldag på torget kunde byborna inte slita sig från firandet och flera av grannarna samlades ännu lite senare på kvällen för ett härligt kafferep. Det bjöds på diverse småkakor, tårta och annat gott och smaskigt. Det skrattades och firades och mot senkvällen poppades ett par champagneflaskor och champagneglasen klirrade.
Till slut var det ändå dags för de gladlynta byborna att skiljas åt och en efter en började de gå hemåt.
Mirinda kunde precis se sin dörr och skrockade nöjt när hon fick se den prydliga, egenhändigt tillverkade kransen på ytterdörren. Hon skulle precis ta de sista kliven mot trappavsatsen när tre dunkla varelser omringade henne. Hon hann knappast uppfatta följande sekunder för varelserna var snabba i sina rörelser och Mirinda hade ett par glas champagne i blodomloppet. Det hela var över på några sekunder och Mirindas kropp släpades in i skuggorna där hon inte skulle synas.
En annan bybo gick hem från den sena sammankomsten kort där efter och hajade till när hon fick se de blodröda spåren som lyste starkt med det vita snöglittret som kontrast. Hon förstod snabbt att något inte stod rätt till. Efter några djupa andetag tog hon mod till sig och följde spåren med hjärtat i halsgropen. När hon kom runt hörnan stannade hon upp och möttes av tre pälsbeklädda, upprättstående bestar. De måste ha hört henne men blivit överrumplade, för de såg förvånade ut. Efter en lång sekunds granskande människan och bestarna emellan bestämde de sig ändå för att fly mot skogsbrynet, trots att de uppenbarligen var benägna till mycket mer än så. Där deras enorma tassar hade gjort flest spår i nysnön låg en blodig, livlös kropp.
Den fredliga bybon Mirinda hade blivit brutalt dödad.
DET ÄR DAG
Vi väntar på att:
Byborna ska välja vem som ska lynchas (varulvarna låtsas vara vanliga bybor och är även de med och röstar).
Tänk på att en röst endast är giltig om namnet på deltagaren är fetmarkerat. Namn som inte är fetmarkerade antas bara vara spekulationer. (Om någon surfar via telefon eller av annan anledning inte kan fetmarkera texten – skriv ***RÖST*** framför namnet på deltagaren du röstar på.En röst kan ändras fram till och med satt deadline, eller fram tills alla deltagare har lagt en giltig röst. Skriv då ”Ändrar rösten från [namnet på den du först röstade på] till [namnet på den din nya röst hamnar på].
**Deadline för att rösta i lynchningen är imorgon torsdag klockan 21:00 (är allas röster lagda tidigare genomförs lynchningen då).
**
Deltagare omgång 2.3:
- Texel
- Sandra-B
- Juliino
- Chocopops
- MelvinMimmiLufsen
- DjurälskarenFlorentina
- Ivrigs
- Toffsen
- Binajis
- Abico
- Mirinda (varulvsoffer natt 1)
Roller:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
Ånej, inte du Mirinda :( vila i frid.. hur kunde detta hända våran trivsamma by? :( usch, inatt kommer man inte sova gott…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mirinda; de flesta verkar väl vara på G.
Men jag tror inte att jag har hört något från MelvinMimmiLufsen, DjurälskarenFlorentina och Abico så jag vet inte om de kommer.
**SMF 237 Sweet Dream's

(Har en oerhört seg dator idag, därav mitt väldigt försenade svar ovan…).
Nej, vad är det som har händer?!
Snälla, rara Mirinda vår fina och härliga granne, så full av livslust och livsglädje.
Hon som tittade genom sina receptsamlingar och funderade på vem av döttrarna som skulle få den, hon som såg fram emot att inom en inte alltför lång framtid få bli mormor. Vem kan göra något sådant mot henne…?
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag kände det på mig. Får väl ta det som en komplimang.
Lycka till bybor! Jag ska sitta på en molntuss och se på ert kloka och vinnande spel. Spelledaren ska få en möjlighet att avsluta "Sagan om byn" med ungefär: och nu när ondskan var besegrad levde byborna lyckliga i alla sina dagar.
Håll ihop så vinner ni!
Jag kunde inte tro att det var sant när jag nåddes av nyheten, min kära kloka vän Mirinda. Som jag gråtit inatt, har knappt sovit en blund. Jag lovar att göra allt i min makt för att hämnas dig!
Just nu kan jag dock knappast knipa mig en ulv själv, för jag haltar så hemskt. Trampade snett när jag stod på en stol och skulle ta ner en skål från översta hyllan i köket igår, föll rätt illa men som tur var så var foten det enda som tog stryk. Jag blev liggande på golvet ett bra tag för kroppen ömmade rejält och jag visste inte hur trasig den var, tråkigt att ingen kom förbi och tog med mig till festligheterna som rådde. Då hade jag kanske kunnat få hjälp att komma upp. Fast jag kanske inte var så saknad…
Hanna

Inte kul att vakna denna morgon (eller förmiddag snarare) och nås av dödsbudet att vår gulliga gumma Mirinda blivit dräpt! Jag drack alldeles för myckt glögg igår och somnade som en stock hemma hos Sandra-B och har precis tagit mig hem igen. Glöggen var god men stark, precis som huvudvärken jag har just nu. Ingen mer glögg för mig nu på ett tag!
Något som är positivt i eländet är att det är mycket snö och spåren efter den/de som tagit Mirinda ifrån oss kanske är synliga.
Vila i frid kära Mirinda!
Nej fy! Det var inte alls kul att få höra nyheten att en i byn blivit brutalt mördad av tre monster inatt. Hur ska man nu våga gå ut för att handla mat? Stackars gamla Mirinda, Hon som var så trevlig.
Åh nej! Stackars Mirinda. Alltid lika ödmjuk och pratsam. Vila i frid, vänliga granne.
Så det är varulvar i farten igen, jag trodde den förbannelsen dött ut sedan länge… ivrigs har rätt, kanske kan vi följa spåren? Vi måste finna de skyldiga, innan fler faller offer för bestarna.
Nej inte smälla rara mirinda!! Vila i frid!!!:)
Snälla*

Har suttit i telefonmöte med marsvinsföreningen och förväntade mig lite aktivitet här nu. Ingen som har några misstankar? Jag har ingen lust att rösta först.

Är jag helt ute och cyklar som tänker rösta på fel dag, eller sitter alla andra och väntar på att någon annan ska rösta först.
Jag orkar inte vänta längre och röstar på Toffsen.
#35 Rösta du på mig jag kan ingenting göra mer än att säga att jag är en helt vanlig bybo!!;) Själv lägger jag min röst på nån helt random.. Vill verkligen inte rösta på nån då ingen verkar misstänkt enligt mig.. så jag lägger min röst på ***röst*** MelvinMimmiLufsen
Kanske lite sen, och inge derekta spekulatjoner vill inte misstänka någon men toffsen får min röst
Vet inte om jag är för sent ute men även jag röstar på toffsen
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
[ Observera deadline! Tycker ni att deadline är satt för tidigt? Säg till i frågetråden eller skicka PM :) ]
Kvällens festligheter och nattens fasliga händelse hade fått byborna helt ur balans. En del av byborna syntes inte alls till under dagen. Kanske låg de fortfarande däckade med värkande huvuden, eller så vågade de sig inte ut alls…
Ivrigs fick nog och försökte desperat utbyta funderingar med sina grannar, men grannarna höll sig anonyma och teg. Men några av dem var förrädare och en var tvungen att lynchas… Till slut tog Ivrigs tag i det hela. Hon samlade ihop alla grannar utom en ovetandes och ruskade om dem innan hon ledde dem mot den misstänktes stuga. Med blandad entusiasm tog de sig in i stugan och avslutade Toffsens liv snabbt och smärtfritt. Hon hann inte ens se faran komma. Nu tände några av byborna till; skulle Toffsens livlösa kropp visa sin rätta skepnad…? De väntade och väntade men inget hände.
Toffsen var i sanningens ögonblick en vanlig bybo.
DET ÄR NATT
Vi väntar på att:
**Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon fredag klockan 21:00. Skulle allas besked vara skickade till mig tidigare kan leken gå vidare tidigare.
- Texel
- Sandra-B
- Juliino
- Chocopops
- MelvinMimmiLufsen
- DjurälskarenFlorentina
- Ivrigs
- Toffsen (lynchningsoffer dag 1)
- Binajis
- Abico
Roller:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
ånej, förlåt Toffsen :( hur kunde vi ha så fel…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Neej!! Inte Toffsen :(
Kommer att sitta i min stuga och sörja vår bortgångna kamrat hela helgen, räkna inte med att jag visar ansiktet på gatan.
ses om nåra dagar :(

Förlåt Toffsen! Det är för sorgligt att oskyldiga bybor ska behöva sätta livet till i jakten på de verkliga mördarna.

Har väldiga problem med datorn, den bara hänger sig… Nej, inte Toffsen - vi har inte råd med att mista fler bybor än de som ulvarna tar. Vi måste göra något för att överleva. Vad tror ni om ett pyjamas-party inatt? Om vi alla håller ihop ska de väl inte lyckas ta oss?
**SMF 237 Sweet Dream's
Nej inte ännu ett dödsfall! Jag är tom på ord..
Men jag undrar vart DjurälskarenFlorentina är? Är det någon som sett henne?
Pyjamas-party, ja det kanske är en idé. Eller så blir det bara bra mycket enklare för ulvarna att samla ihop sin middag? Jag vill inte misstänka dig Sandra men visst hade det varit pefekt att som ulv få maten hemlevererad, inte ens behöva ta sig ut i kylan. Jag vet inte mycket mer om ulvar än vad de gamla skräckhistorierna som jag hörde som barn berättade om, men tre stycken borde ha kapacitet att ta ner ett par människor väl? Eller blir de avskräckta av människor i grupp? Lär mig gärna mer om det.
Det visade sig att min fot inte bara var stukad utan bruten till och med, därav min frånvaro inför lynchningen igår. Jag har fått ett örtte av en vänlig granne, det gör mig helt lullig men tar bort smärtan åtminstone. Så idag känner jag mig lite piggare, vågar mig dock inte ut ur stugan, det ser fruktansvärt halt ut ute och jag vill inte bryta ännu en fot.
Hanna
Tror även jag att pyamas-party är en dålig ide… Vem vet vad som gömmer sig i byn? Usch, kan knappt tänka klart, vem kan göra detta hemska? Sitter och läser en bok min gammelfarmor gav mig som handlar om övernaturliga väsen, och där även varulvar. Det är väldigt mycket text som blivit förstörd (är ju trots allt väldigt gammal), men det jag fått fram är att dom är lömska… Riktigt lömska… Sitter och skakar, slår ulvarna till inatt igen? Eller skonar dom oss åtminstonde en natt?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
*spökar*sa ju att jag va en bybo;) men i vilket fall som helst hejar jag på er bybor: ) låt inte ulvarna ta över byn!!:)):)

Vad jag har hört så jagar varulvar i grupp flock, men de väljer inte ut offer som vistas i grupper som är större än ulvarnas flock, därav mitt förslag med pyjamas-party. Är absolut inte nödvändigt att vara här, vi kan vara var som helst så länge vi är sju eller fler. Abico; fy vad jobbigt med din fot :-( Hur länge tror du att det dröjer tills du är på benen igen? Jag kan garantera varulvsförbannelsen inte har drabbat mig direkt denna gång genom att sätta sina klor i mig (bokstavligt talat). Denna gång är jag en helt vanlig bybo som bara vill besegra ondskan. Jag hoppas verkligen att vi lyckas med det denna gång, det är det godas tur att vinna nu.
**SMF 237 Sweet Dream's
#48 smart tänkt, det kanske är en bra ide ändå.. och kul är det också :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag ångrar så att jag gick med i mobben mot Toffsen. Jag trodde inte att hon var skyldig, men visste inte riktigt vad jag skulle tro… jag var för feg för att spekulera själv och fundera på vem som kan vara mördare bland oss vänner. Ska försöka ta mig ur mitt skal och inte bara gömma mig bakom en låst dörr. Hoppas innerligt att jag överlever natten.
När den andra natten närmade sig var byborna rejält trötta eftersom de knappast hade sovit särskilt mycket efter att den första hiskeliga natten hade passerat. Varje litet ljud, skugga eller rörelse kunde få vem som helst av dem att hoppa tre meter upp i luften – om byn hade varit full av värme och glädje tidigare var den nu full av rädsla.
Midnatt kom och fullmånen stod hög på natthimlen. För tre av byborna innebar det en förvandling av det smärtsamma slaget. En förvandling som gjorde dem till blodtörstiga, iskalla mördare. När förvandlingarna var fullbordade tog den primitiva instinkten att jaga direkt över det mänskliga sinnet och det fanns enbart en känsla som styrde dem; hunger. Det som mättade magarna allra bäst och som gjorde dem allra mest tillfredsställda var smaken av färskt människokött och blod. Det stod på menyn även idag.
Varulvarna svansade runt bybornas hus och fastnade till slut för ett av dem. Det luktade så fruktansvärt gott av människa från just det huset. Det visade sig att ett fönster inte riktigt var stängt och varulvarna tvekade inte längre. I ett nafs hade de tagit sig in allihopa och smög tysta och sluga mot den ovetandes, sovandes bybon. De betraktade henne där hon låg i sin säng med täcket uppdraget till öronen, men sedan tog hungern över**. Den käre bybon Texel drömde om en vit och härlig jul, men fick sin hals brutalt uppsliten i sin egen säng.
**
DET ÄR DAG
Vi väntar på att:
Byborna ska välja vem som ska lynchas (varulvarna låtsas vara vanliga bybor och är även de med och röstar).
Tänk på att en röst endast är giltig om namnet på deltagaren är fetmarkerat. Namn som inte är fetmarkerade antas bara vara spekulationer. (Om någon surfar via telefon eller av annan anledning inte kan fetmarkera texten – skriv ***RÖST*** framför namnet på deltagaren du röstar på.En röst kan ändras fram till och med satt deadline, eller fram tills alla deltagare har lagt en giltig röst. Skriv då ”Ändrar rösten från [namnet på den du först röstade på] till [namnet på den din nya röst hamnar på].
**Deadline för att rösta i lynchningen är imorgon lördag klockan 22:00 (är allas röster lagda tidigare genomförs lynchningen då).
**
Deltagare omgång 2.3:
- Texel (varulvsoffer natt 2)
- Sandra-B
- Juliino
- Chocopops
- MelvinMimmiLufsen
- DjurälskarenFlorentina
- Ivrigs
- Binajis
- Abico
Roller:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
Den här gången ska de goda vinna, låt inte varuvlarna få övertaget. Vi måste visa oss, bybor. Tre starka personer har fallit offer för bestar och mobbar, och det kommer bli fler om vi inte funderar tillsammans. Jag tycker det luktar blöt päls om några i vår by men jag tänker inte sitta här och spekulera i ensamheten, då kanske jag faller i nästa lynchning… vi vet ju allihop att det inte är bra att sitta och gömma sig. Det är misstänkt och leder bara till otrevligheter.
Varulvar, ulvar, ylstrupar, bestar, monster… kärt barn har många namn, sägs det. Men det kanske stämmer bra in på de med svart hjärta också?
När ska hemskheterna sluta? Vi måste lyncha en varulv snart, och se till att hedra de starka bybor som gått bort i dessa tragiska händelser.. Sov inte mycket inatt, kan inte riktigt tänka klart än, men jag har mina misstankar. Hoppas bara att dom stämmer… Måste ut i vinterkylan nu, ska handla mat till middagen, men vågar man sig ut? Tyckte jag precis hörde vargar därute.. Eller var det verkligen vargar?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Nej, kära texel - varför du? Vad ska vi göra nu? Var håller vår siare hus - har du fått reda på något användbart? Vi i byn behöver vägledning och det snabbt!
**SMF 237 Sweet Dream's

R.I.P Texel! Jag kan inte fatta att det här händer och säger det samma som Sandra; Siare, vi ber om hjälp!
Snart är det dags att utse en misstänkt igen, och jag har ingen aning, men det finns folk som inte säger någonting, och vad ska man tro om dem?
Snälla grannar! Sitt inte där i era stugor och tig! Vi måste komma fram till något för att få slut på det här!
Kommer troligen inte kunna sitte med mobilen så jag lägger min röst nu ***djurälskarenflorentina***
Ikväll är det dags att vi lyckas knäppa en ulv! Det duger inte att sitta tysta och fundera, tala ut om era tankar och misstankar!
Jag har inte hunnit grubbla så mycket, de smärtstillande örterna slog lite hårdare än jag trodde. Borde nog inte ha tagit dubbel dos… Kanske är det därför den bedövade delen av mig hjärna som spökar men jag tycker att Binajis verkar ha svårt att hålla isär vi och dem. Hon talar om de goda, men inte som om hon vore en del av oss, och lite sådär i efterhand - som om hon kommer på sig själv lägger hon till att det är "vi, bybor" som ska visa oss. Hon pratar också om att ta sig ur sitt skal, en förbannelse?
Hanna

Men hallå alla grannar! Kom igen nu!

djurälskarenflorentina
***djurälskarenflorentina*** får min röst
Binajis har inte försvarat sig och därför faller min röst på henne idag.
Förstår inte varför ni röstar på djurälskarenflorentina? Motivation? Hon har inte synts i tråden en enda gång så risken att hon är ulv skulle jag säga är minimal. Det är betydligt mer troligt att de osynliga är vanliga bybor… Är det så att jag är något på spåren i min röst och ni rädda om er ulvvän? Eller varför går ni utan tvekan på juliinos spår?
Hanna
jag måste hålla med Abico och rösta på Binajis
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sitter och slår in julklappar och fixar med de sista förberedelserna inför julmarknaden här i Ängelholm imorgon och missar tiden… Jag tycker att Abico är skum; antingen siare eller varulv känner jag och hade tänkt konfrontera henne lite och eventuellt lagt min röst på henne. Nu är det iofs för sent, men känner ändå att jag borde säga vad jag hade gjort, inte för att det spelar någon roll (varken tidsmässigt eller rödtningsmässigt) men ändå…
**SMF 237 Sweet Dream's
måste hålla med dem andra. Albico har varit lite mystisk. min röst går på henne.
ledsen att jag skriver så sen. hade ett stort nätverksproblem denna vecka så har inte hunnit göra något, men nu är jag här!!
""Albico"" fick inte med dem verkade som?
Inte är jag ulv i vart fall så då är jag väl siare då? Eller ängel eller helt enkelt en heelt vanlig bybo. Tror ni att någon med en viktig roll skulle våga tala i tråden? Kanske därför det är så tyst…
Hanna

Med mig själv i färskt minne sedan förra rundan (även Binajis) samt Mirinda från gången innan som samtliga pratade på väldigt bra samt med texel som brutalt mörades för att hon var tyst (trots att hon var oskyldig) så ja - jag tror att de med någon nyckelroll helt klart vågar tala i tråden.
**SMF 237 Sweet Dream's

Jag röstade på djurälskarenflorentina helt enkelt för att jag inte hade en aning om vem jag skulle rösta på och att hon har varit den tråkigaste i tråden eftersom hon inte synts till (förlåt florentina, det var ju inte ditt fel). Sen så är det ju lätt att hänga på när någon annan röstar på någon för att rädda sig själv.
Ja, jag gjorde också det. Jag följde strömmen, men man vet ju aldrig vem det är och man röstar på dem som inte är här och förnekar det. Detta är inte negativt. Tycker bara att alla borde följa sin åsikt inte andra. Det är samma för mig. ;D
Uppdatering kommer senare idag! Deadline inför natten kommer att sättas till imorgon måndag kl 21.00.
Byborna samlades på torget med blandade känslor. En del var rädda, medan andra även hade hunnit bli ordentligt arga. Förrädarna hade fortfarande klarat sig undan och sakta men säkert minskade invånarna i byn.
Det utbröt snart en hetsig diskussion om vem man minst kunde lita på. Med några fler röster bestämdes det till slut att djurälskarenFlorentina hade synts till för lite för att vara trovärdig. Hon blev skoningslöst dömd till döden. När hennes liv sakta hade försvunnit ur hennes kropp hände… ingenting. Byborna hade återigen tagit ett ödesdigert beslut.**
DjurälskarenFlorentina var en helt vanlig god bybo.**
DET ÄR NATT
Vi väntar på att:
**Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon måndag klockan 21:00. Skulle allas besked vara skickade till mig tidigare kan leken gå vidare tidigare.
- Sandra-B
- Juliino
- Chocopops
- MelvinMimmiLufsen
- DjurälskarenFlorentina (lynchningsoffer dag 2)
- Ivrigs
- Binajis
- Abico
Roller:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
Om byborna ska vinna krävs det i detta skedet att ängeln lyckas beskydda rätt bybo, samt att varulvarna börjar lynchas. Tiden är knapp!
*Är egentligen lite för stressad för tillfället för att vara med på leken, men ska försöka få mer datortid. Från mobilen kan jag kolla tråden men inte skriva
*
Om jag förstått rätt så är det djurälskarenflorentina som kommer lynchas senare. Jag tycker liksom Abico att det är ett konstigt val men hoppas verkligen att djurälskarenflorentina är en ulv. Jag sitter och tänker på vad vår bortgågne granne Mirinda tidigare sagt, att framför allt siare måste kunna vägleda byborna i sina inlägg utan att avslöja sig själv. Vi får inte glömma att siaren finns kvar! Därför kan det finnas gömda meddelanden i någons inlägg. Läsluser varenda ett för att se om jag kan finna något av värde men det vettesjutton. Snälla siare, försök hjälpa oss!
Hade jag kunnat rösta hade den dock fallit på någon här i byn som har följt strömmen genom hela tråden… det är bland annat från henne jag känt stanken av blöt päls. Det är ett par till som har odören ligger tät omkring men jag vågar inte uttala mig om dom riktigt än.
VAD VAR DET JAG SA?!
Hanna
tack så mycket för att jag fick vara med :D
pma när nästa omgång är
Vila i frid Djurälskarenflorentina. Vi har nu lynchat två oskyldiga människor
Vi måste bli bättre på att motivera varför vi väljer som vi gör och inte välja den enklaste vägen att bara rösta på någon hipp som happ. Magkänslan pratar jag ofta om, så även denna gång. Den är viktig!
Kära vänner och grannar. Nu kan vi bara hoppas att vi överlever natten. Någon kommer dock oundvikligen falla offer för de blodtörstiga bestarna om de inte mot förmodan valt att röra sig bort från våran by. Låt oss be för att ängeln och siaren får leva så vi kan vinna tillbaka makten och få varulvarna dödade.
Julstämningen har jag helt tappat… hur är det med er andra?
Vila i frid Djurälskarenflorentina…
Nu måste vi ta dom där bestarna, vi får slå våra kloka huvuden ihop!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Men hur? Hur ska man tänka?
10 minuter till deadline!
Det satt tre lurviga monster och skrattade tillsammans i en skogsglänta inte långt ifrån byn. De hade blivit modigare av att ha lyckats maskera sig så bra att de inte längre försökte dölja sin närvaro. De visste att för varje ljud de gav ifrån sig isade blodet sig i ådrorna på byborna. De var hungriga. Snart skulle de få slicka i sig varmt blod igen och bara tanken på ännu en festmåltid fick dem att dregla långa salivsträngar.
De började smyga ner från skogen och närmade sig byn. Det var mörkt, kallt och tyst… förutom på torget. Där lyste lyktor och levande ljus. Varulvarna blev nyfikna och lockades mot ljuset, men blev överraskade när de fick se en av byborna stå alldeles stilla med blicken vänd mot dem, omgiven av allt ljus. Hon stod stadigt på båda fötterna, hade lagt armarna i kors och hade ett trotsigt leende på sina läppar. De började cirkulera kring henne, men hon fortsatte bara att le – hon var inte rädd. Varför blev hon inte rädd? Till slut tog hungern över och varulvarna kastade sig mot tjejen som vägrade ge upp sitt liv tillsammans med rädslan. Nej, den starka siaren hade sett vad som komma skulle och dog en modig död. Varulvarna fick återigen äta sig mätta, men denna gången utan nöjet att få jaga sitt offer.
**Den döda siaren var ingen mindre än Binajis.
**
DET ÄR DAG
Vi väntar på att:
**Deadline för att rösta i lynchningen är imorgon tisdag klockan 21:00 (är allas röster lagda tidigare genomförs lynchningen då).
**
Deltagare omgång 2.3:
- Sandra-B
- Juliino
- Chocopops
- MelvinMimmiLufsen
- DjurälskarenFlorentina (lynchningsoffer dag 2)
- Ivrigs
- Binajis (varulvoffer natt 3, siare)
- Abico
Roller:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
Om byborna ska klara sig nu krävs det att en varulv blir lynchad under dagen. Lynchas varulvsdemonen räcker det inte eftersom demonen har makten att föra över förbannelsen till en god. Lycka till!
Meeen, neej! Beklagar att jag misstänkte dig Binajis, men jag ändrade mig faktiskt strax efter ditt meddelande efter lynchningen. Jag såg ditt meddelanden!
Och till eventuella övriga som nu får idéer, jag vet att det ser skumt ut men självklart är jag inte en ulv - för vem vore så dum att dra igång en lynchmob mot någon som hon senare tänkt kalasa på med sina ulvvänner? Inte jag åtminstone.
Låt oss fokusera på meddelandet som vår käre siare lämnade oss;
"Hade jag kunnat rösta hade den dock fallit på någon här i byn som har följt strömmen genom hela tråden… det är bland annat från henne jag känt stanken av blöt päls. Det är ett par till som har odören ligger tät omkring men jag vågar inte uttala mig om dom riktigt än."
ivrigs startade mobben mot Toffsen, inte sagt att hon inte är ulv för det - men det är nog inte den person som siaren pekar mot. Chocopops och MelvinMimmiLufsen hängde på den gången. ivrigs var med även i nästa mob, återigen som den som startade det. Och Chocopops hängde på…
Därför faller min röst helt klart på Chocopops, och jag behöver inte ens höra ett försvarstal. ivrigs finns kvar på min misstänktlista så dör jag natten efter denna så vet ni vart ni ska ta med era facklor och knivar nästa dag.
Hanna
Nej inte vår siare! Hedrar även dig, modig och stark som du var, hoppas du vakar över oss däruppe..
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, vem ska man tro på, och hur ska man tänka när man knappt kan tänka? Jag får sova på saken, så röstar jag imorgon..
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Så fruktansvärt att ulvarna fick tag på vår siare inatt, det är riktigt riktigt illa för vår lilla by.
Om vi inte lyckas att ta död på en ulv denna dag så är det ute med oss!
Trots att jag tycker att Aboco har betett sig märkligt så kan jag inte annat än hålla med i hennes tolkning av vår siares sista meddelande. Jag lägger därför också min röst på Chocopops.
Abico kvarstår på min lista över misstänkta, hon är en smart ung kvinna den där Abico och det skulle vara oerhört smart av en ulv att vara först ut att peka ut sin varulvskompis som ulv (eller i det här läget tolka siarens meddelande så)…
Hur man ska tolka att hon faktiskt lagt en röst på Binajis är jag kluven till just nu, ett misstag eller en smart strategi…?
För mig lutar det (just nu i alla fall) åt att Chocopops, ivrigs och MelvinMimmiLufsen är de otäcka bestarna - har ni tre något att säga till ert försvar?
**SMF 237 Sweet Dream's
Förkåt att jag inte vissat mig på några dagar, haft fullt upp att hjälpa till att leta efter min systers borsprungna hund,
Onej inte våran siare igen :( nu hänger allt på ängen.
Sandra-B jag kan garantera dig att jag är helt oskyldig, Men tycker Abico är mystisk smyger runt om natten. så därför får Abico min röst

R.I.P Binajis. Känner mig ganska dum idag eftersom jag misstänkt dig för att vara ulv. Vi hade behövt vår siare!
#82 jag har funderat i samma banor som du angående Abico, men är osäker. Magkänslan säger något annat. Tråkigt att du misstänker mig! Jag försöker verkligen hitta de där ulvarna, men har tydligen varit på fel spår. Tills nu…?
Som vanligt vet jag varken in eller ut men eftersom jag är en ivrig själ röstar även jag i ett tidigt skede. Sorry Chocopops, du får min röst.
Det ante mig…
Kom igen nu bybor, det är dags för er att vinna en omgång!
Inte våran siare! Det är i dessa svåra tider vi som mest behöver henne!
Jag har varit misstänksam mot Chocopops genom hela trådens gång men inte vetat riktigt varför. Våran siare Binajis meddelande fick mig till slut att bestämma mig, Min röst faller på Chocopops.
Eftersom fyra röster är lagda på en och samma bybo är röstningen avgjord.
Under tre nätter hade offer efter offer skördats. Byborna klurade och vred in och ut på sig själva, men lyckades aldrig riktigt sätta dit de listiga ulvarna. Denna tredje dag föll fyra röster på Chocopops, vilket innebar att de goda byborna skulle kunna räkna ut att minst en ulv röstat i samma riktning… Men tyvärr skulle denna insikt var för sent påkommen för byborna. Efter att rösterna hade fallit och man hade verkställt resultatet visade det sig att man dödat byns skyddande ängel…
Grattis till varulvarna för ännu en seger!
Så här såg rollerna ut:
- Texel - bybo
- Sandra-B - bybo
- Juliino - varulvsdemon
- Chocopops - ängel
- MelvinMimmiLufsen - varulv
- DjurälskarenFlorentina - bybo
- Ivrigs - varulv
- Toffsen - bybo
- Binajis - siare
- Abico - bybo
- Mirinda - bybo
mohaha!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag sa ju att jag va oskyldig 
Men vaaa! Och jag som tyckte att jag hade lyckats pricka in så rätt.
Hanna
Illa att jag gav mig efter såväl siare som ängel först av alla, ber om ursäkt för detta!
Hanna

Va?! Är det redan klart?!
grattis ulvar! sorry bybor-ni kom fel från början och siarens budskap hann inte fram. är lite datorhandikappad, men väldigt revanchsugen. kan nån skriva in mig på listan till omg 2.4? kan inv te kopiera i den mobil jag lånat.
Trodde aldrig jag skulle överleva! Mohaha jag som tyckte jag var en sådan urkass skådespelare.

Haha, jag lyckades åtminstone pricka in 2 av de 3, även om jag fortfarande tycker att Abico betedde sig mycket märkligt i tråden :-P
Men att hon samtidigt lyckades tyda vår siares hemliga meddelande…
**SMF 237 Sweet Dream's
Haha, ja jag är allt lite besviken på er
Det var som att vi var så ovana att ha en siare kvar så ingen verkade ha en tanke på att man måste hålla utkik efter dennes meddelanden.
Började lite snyggt med att skriva att jag inte var överraskad över att ha sålt massa knäck, tänkte att någon smarting kanske förstår omgående varför jag skrev så… sedan fick jag reda på att MelvinMimmiLufsen var varulv och grunnade länge på hur sjutton jag skulle hantera det. Då skrev jag "Varulvar, ulvar, ylstrupar, bestar, monster… kärt barn har många namn, sägs det. Men det kanske stämmer bra in på de med svart hjärta också?" men ingen nappade på det heller, överhuvudtaget. Denne hade även följt strömmen i absolut allting, partyförslaget från Sandra, som Abico menade var en dålig idé. Sandra (tror jag det var) menade att det antagligen var en bra idé och vips så var MML (ledsen för förkortningen
) på igen. Ja, och så vidare…
Men att vara siare är en småjobbig roll tycker jag. Svårhanterad. Men jag är det gärna igen om det skulle råka bli så, om alla kan komma överens om att så länge siaren är kvar så är man noga med att leta meddelanden 
#96 Jag som tyckte det var jobbigt nog att vara varulvsdemon.. Siare tror jag jag skulle vara urkass på. Men nu när man ser alla dina hintar och hör hur du tänkte bakom dom slår man sig i pannan och tänker hur fanken kunde jag missa det. Vi satt och klurade på vem fasiken som var siare och ängel.. 
Kanske har någon data-fe varit framme och svängt sitt trollspö över min gamla "burk" för det ser ut som om jag kan skriva inlägg igen. Ska bli spännande att se om jag fortfarande är inloggad när jag tryckt på sänd-knappen.
Jippie! Jag är på G igen. Leken fick ett abrupt slut för mig i denna omgång. Men det var jätteintressant att följa spelet utifrån. Jag lovar att det är lättare att gissa rätt på åtminstone någon när man sitter utanför själva spelet och letar varulvs-spår och lurviga inlägg.
Man är helt enkelt
för att man redan är "död". När man är mitt i spelet dras man lätt in i känsloladdade stressval för att det är så spännande.
#96 Håller med om att det måste vara knepigt att vara siare. Men en babbel-maja har ju lättare att kamoflera de ledtrådar man skriver. Eller? Det beror ju också på om någon är klurig nog att se vart siaren pekar. Jättekul att du vill vara med i nästa gång, Binajis! Utan dig skulle det inte vara lika roligt. Och du…. är du verkligen säker på att du lyckades finta mig i omgång 2.2?
Det skulle vara kul om vi kom på samma sida nästa gång.
Jag är så sugen på att spela nu, eftersom jag åkte ut först denna gång. Annars hade jag kunnat tänka mig att vara spelledare. Nästa gång kanske? Är det något spelledaren måste fixa så är det väl hyfsad tidspassning? Dessutom måste man väl vara tillgänglig för att svara på ev frågor?
Nu håller jag tummarna för att datorn funkar i morgon med.