Tunnlar
tänkte köpa en lång tynnel till marsvinen men vet ej vad jag ska köpa . nån som har lust och komma med tips.
Finns en del på denna sida http://www.teddytassen.se/webbshop/marsvin/marsvinsleksaker/lektunnlar-inneute/
Den lila har jag. Den är jättebra, den kan man böja hur man vill och blir över 1 meter utdragen. Dock lite snal i konnstruktionen, men jag har ju en stor hane. Lalla kommer fortfarande igenom.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Okej, 75 cm blir den som längst… Men det kändes som längre. ;-)
#1 läser att diametern är 10 cm det är inte större alltså själva hålet dom ska springa igenom ?
Jag rekommenderar PVC-rör (googla), finns på exempelvis Bauhaus eller liknande. Det är billigt och man kan såga av hur långa bitar man vill (jag tror att jag köpte 1m rör för 100kr), de håller hur länge som helst och är enkla att tvätta.
Hanna
M.L Nej, precis. Tunneln är en 10 cm bred cirkelformat föremål.
#1 Jag brukar köpa den de kallar Marsvinstunnel i pil. Den kan de både äta upp och använda :)

#7 Nog äter våra på sin alltid, finns snart inte kvar…
Just nu kör jag på en katttunnel ifrån Biltema och det fungerar toppen! Finns på ÖoB också men tror den är lite dyrare. Minns inte exakt vad tunneln ifrån Biltema kostade men tror runt 60 kr.
Som Abico skrev så fungerar även PVC-rör helt prima det också!
Finns att köpa lite varstans.. mina två lakeland bröder har endel PVC-rör i sin bur och det är jättepopulärt! Lätt att rengöra också!
håller med Abico papprör och tyg mm tycker inte jag är något bra,pvc rör är lättare att göra rent och håller hur länge som helst också blir de billigt med de,papprör måste man slänga efter ett tag då de blir lortigt och tygrör måste man tvätta ofta,men de är min åsikt
#79 Jag köpte min ena kattunnel på Ö&B för 79 kr, ganska lång:)
Sedan finns det små för 49 kr med, perfekta i stor bur eller i hagarna med ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.