Tandproblem?
Har märkt ett tag att ett av mina marsvin äter väldigt långsamt till skillnad från mitt andra marsvin så snabbt den äter… Om jag ger henne en liten bit broccoli så tar det kanske ungefär 10 minuter för henne att äta upp hela. Andra marsvinet brukar alltid sno hennes så hon får ju aldrig äta! Kan det vara något fel på tänderna eller något?! Hon brukar också ha lite uppburrad päls när hon ligger ner. Annars verkar hon pigg.
Får de ordentligt med hö=minst 100g om dagen? Hur gamla är marsvinen? Har du märkt någon viktnedgång? Vissa marsvin äter ju långsammare än andra och vissa äter jättefort, så det är ju svårt att säga.
#1: Det får hö så fort det är slut! De är 1år gamla. Det är lite skillnad på vikten mellan marsvinen. Hon som äter långsamt väger ungefär 700-800g och den andra 1000-1200g. :)
Verkar det mindre marsvinet benigt? Kan hon äta pellets utan problem, alltså tappar dem inte och så? Är det något hon har svårt att plocka upp från golvet eller hålla kvar i munnen? Har du någon köksvåg så du kan få en exakt vikt på dem?
#3: Får kolla det :)