Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 2200 ggr
ElmerKrudd
0

OT : Snö!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon mer som fått såhär mycket snö? :P

Många insnöade här, själv är jag insnöad från balkongen. Kommer inte uuut :O

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Abico
0

OJ! Här glittersnöade det så fint inatt, små små flingor som yrde runt. Kallt som sjutton är det men det är inte ens en millimeter på backen ;)

Hanna 

ElmerKrudd
0

#1 Haha önskar att det var lite mindre här faktiskt :)

glittersnö låter lite mer lockande! :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Lilje
0

Här är det ungefär en halvmeter vid dethär laget.. jättevackert :) Snöade hela tiden under förra dygnet.

Sammetskatt
0

Här har vi ca 1-5 cm, det är ganska lagom, men skulle vilja slippa isen som ligger under :) Är det där alltså snö på din balkong?

ElmerKrudd
0

#4 Ja det är det. Helt sjukt mycket snö :P Och då är denna snö endast från igår och inatt :)

Bennesmarsvin
0

Her i ¨Norge snødde det liksom hele Oktober og November, men når julestemninga skulle vært her, er det selfølgelig ikke snø! :( Men kaldt som fy er det…

Binajis
0

Från att ha haft noll snö har vi nu 30 cm. Över en natt och förmiddagen, helt sjukt!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[texel]
0

Lyllos er!!
Skånes snö töar bort :(

ElmerKrudd
0

Haha ja man bli ju smått överraskad! :P

Virvlan
0

coolt att de varierar så där från norr till söder…

här är de väl runt 5 cm.. (sthlm)

ElmerKrudd
0

Ja här i hälsingland har vi myyyyycket! sthlm kan få lite av oss ;)

[Sandi92]
0

Ingen snö här än, men det har blivit lite kallare, några minusgrader.

Lyan
0

Vad fuskigt!! Här finns inte minsta lilla flinga, bara lite frost :-( Vill ha maaaaassor av snö! Fast skit att jag inte har bilen kvar. Det är så roligt att kasa omkring med den :-D

Fabiola
0

Vi har 5-6 cm snö men det kom redan i torsdags. har inte snöat sen dess.

Cavia
0

Här i Falun har vi ungefär 5 dm…jag har absolut inget emot snö, det SKA vara snö när det är jul…MEN, jag hatar vintern när dörrarna på bilen fryser igen, bilen startar inte osv….

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Fridaaaa
0

Vi har ingen snö i Blekinge hehe
Ytterst få korn har kommit :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jessicahagstrom94
0

Här i Gävle är det alldeles för mycket och snöar gör det än.

[Sandi92]
0

Nu har det börjat snöa! Skulle inte tro det blir så mycket av det, men man vet ju aldrig. Lite mysigt är det.

Frida B
0

här vid gbg har det kommit ca 2 millimeter.. önskar att det vore mer, såhär lite är bara tråkigt.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chocopops
4

Här i trollhättan har det kommit ca 10-15 cm snö =) och just nu är det -10 g ute

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Abico
0

#20 - Oj, det var värst! Trollhättan är ju inte långt bort, det kanske är på väg hit med. Vad tyckte sötbönan om snön då? ^^

Hanna 

Chocopops
0

#21 ne det är ju inte det ;) detta kom i tordags ;) hon undrar va det är för kalt och konstigt ;)

Abico
0

#22 - Aha, då var det inte så nytt visserligen :P Haha, men åka pulka är ju kul!

Hanna 

diva
0

Så otroligt konstigt. Jag bor i Norrland i Lycksele och här är det kanske 1 cm snö. Inte ofta det är mer snö neråt landet än här uppe.

Isnona
0

Här har det kommit lagom med snö, en till två centimeter. Är så fint när det ligger och glittrar på marken och små flingor far runt i luften :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Tex&Tillman
0

Här i Rottne är det ett par mm snö på sina ställen. Sån där härligt glittrande snö och kallt med. Nu är vår ena hund extra glad med, nu när det är snö ute. Gissa vad glad han kommer bli när hela marken är täckt av massa snö =D Han kommer skutta av glädje i den djupa snön, när den väl kommer =)

Fridaaaa
0

Nu har vi med snö :P Kom över natten hehe

ElmerKrudd
0

Äntligen har det slutat snöa! Solen skiner och himlen är blå och vi har ett överflöd av snö :P T.o.m så att balkongen knakar för att det är så mycket snö på :/ vi kan inte skotta den heller. :O

Lyan
0

Tjohoo! Snö :-D Jag och Ping har gått till Bromölla och nu är vi bägge täckta av snö och lär lämna efter oss en stor vattenpöl när det smälter på tåget XD

Fridaaaa
1

Glad hund i snön :D

[Sandi92]
0

Det är -3 och har kommit rätt mycket här över natten och det snöar fortfarande. Bor i Skåne, så jag är lite förvånad. Hoppas det varar lite och inte smälter bort efter några dagar.

Chocopops
0

I dag har vi 10 minus och så snöardet =)

flocken
3

Här har det snöat hela dagen & jag hoppas det fortsätter. Våran hund Axel är mer än glad.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Creation
0

Hjälp! Är det någon annan Stockholmslänare som plågas av snökaoset(SL-kaoset) just nu? Alla bussar i min kommun är inställda, samt många tåg.

Skolan började kl 11.25 och jag har inte kommit dit än trots att jag bor en 7 min tågresa bort från den :-( Jag har ett prov kl 15.30 och nästa tåg går eventuellt 15.48, så vi får ju se hur det går…

Nu funderar rektorerna på att hålla nattöppet så att elever som inte kan ta sig hem kan sova i skolan. Grannskolorna har redan stängt och vår skola kommer vara stängd imorgon ifall det här fortsätter.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#34 - Oj, oj! Jag är otroligt lättad över att slippa ge mig ut i kollektivtrafiken just nu. Visserligen är väl inte Göteborgsområdet lika drabbat men Stockholmstågen kör samma väg som mitt och de är flera timmar försenade (och priorieras alltid före pendeltågen så pendeln lär vara sen den med). Hoppas att det löser sig för dig! Vi sov i skolan efter en skolresa en gång, det var faktiskt skitkul ;)

Hanna 

Linneaundulat
1

Haha inte lika mycket snö här,men några decimeter täcker marken ialla fall Skrattande

Jag slirade till skolan med min cykel idag Tungan ute

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

Mvh Linnea

carsbo
0

idag är det snöstorm här, och snön räcker upp till låren på mig så jag kan knappt gå. älskar detta väder, sålänge man är hemma och har rätt kläder :)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Linnea_Kangas
0

Här är det typ 1 meter snö!

Juliannas marsvin
1

Här är det bara kallt & vackert, inte så mycket snö, än Flört

Jessicahagstrom94
0

nästan så jag inte kunde köra till skolan idag, kaos! megasvårt att köra!

Abico
0

Trafiken stod i stort sett stilla i stan när jag skulle köra killen till tåget imorses. Helt hopplöst. Det måste ju orsaka fler olyckor att folk kör ryckigt och konstigt istället för att köra som vanligt, med viss försikt med tanke på att det är snö. Det var liksom stor väg som var saltad och ändå ligger folk i 20km/h? -.- Som tur var så var tåget försenat så han hann med det ändå.

Hanna 

Teddymarsvinet
0

Här på tjörn är det ca 1 dm snö, jätte roligt! Vart i norrtälje i fredags - måndag & där uppe var det otroligt mycket snö! :D Men min lilla hund Nalle som är en chinese crested dog powderpuff, drunknade i snö uppe i norr & hade snö klumpar över hela kroppen! Han såg ut som en liten snöboll, han hade det i hela ansiktet så han såg knappt. Trots att han hade täcke på sig så lyckades det att komma in under & bilda stora isbollar i pälsen.. stackars liten! Så jag fick ta in & tina honom i duschen med varmt vatten, haha!

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Jessicahagstrom94
0

blir intressant att se hur bra det går att ta sig till stallet sen, förhoppningsvis har dom plogat där innan.. :)

ElmerKrudd
0

Det slutar aldrig snöa här! Helt sjuk. Har snöat nästan konstant i ungefär en vecka nu :O Var en dag som det inte snöade på dagen, men då kom det mer på kvällen istället :P

Sanni
0

Här snöar det inte mera, men det är flera dm snö, jätte halt och kallt.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Lyan
0

Här är snö men inte mycket, det töade dessutom rejält i tisdags så mest är det fruset isknöggel :-( Vill ha massa fluffig snö ju!

Ping älskar snön, far fram som en galning, hoppar i snön och försöker bära runt på isbollar som är lika stora som hennes huvud. Fryser gör hon dock rejält så det är både en rejäl overall och skor som gäller för annars går hon inte utanför dörren XD

Creation
0

#35 Jag är inte förvånad över att rikstrafiken också påverkades. Såhär såg det ut på Stockholms Centralstation igår kväll/em!

http://imgur.com/4dnqO

Lyckligtvis satte min kommuns lokaltrafik igång igår sent på kvällen. Väldigt oregelbundet och fullproppat, men folk kunde i alla fall ta sig hem. Idag var läget normalt igen! :-)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

juliino
0

Bor i Katrineholm i Södermanland och här har det snöat nästintill konstant. Vovven tycker det är skit kul med all snö och ännu roligare var det när han hittade frysta potatisar och lekde med.

juliino
1

Här busar han med en frusen potatis.

Linneaundulat
0

#48-49 Naw vad söt <3

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

Mvh Linnea