Hur länge
Hej
jag undrar hur länge har era marsvin levt (som ni köpt från djuraffär)?
Du är otroligt saknad! <3
Har inte köpt några från djuraffär.
Dock var vårat förra marsvin Morris från djuraffär (fick hem honom som 2åring, omplacering) han blev runt 5-6 år.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okey , tack för svar :)
- Ca 2 år
(Akut diarre, uttorkning och förlamning, avled hastigt efter vet.besök.) - Ca 4 år
(Hittades häftigt andandes och slö i buren, avled hastigt inom 5 min.) - Ca 10 månader
(Avlivades efter ett halvårs kämpande med diverse krämpor bla epileptiska anfall.)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Hade en hona för många år sedan som blev 6 år.
#3 uschdå :/ va jobbigt
#4 så mysigt :)

- 1½ år - (Fick ett par blåsor som veterinären inte kunde svara på vad det var för något, hon fick avlivas pga ett infekterat sår som blev till följd av en blåsa)
- 5-6 år (Gick bort efter en hjärnblödning, men hade varit dålig i magen en tid före)
Maja blev ca 7½ år. Dog pga depression/ålder.
Emma blev ca 6½ år. Avlivades pga delvis förlamning av okänd anledning. Hade ett antal ytliga tumörer och äggstockscystor i övrigt.
Sen har jag ju nu Pärlan(omplacering) som är 6 år och ännu pigg och frisk. :) Förhoppningsvis hänger hon med länge till!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Mitt första marsvin som jag hade när jag var liten var virvlig, svart och vit och kom från djuraffär. Han levde hela sitt liv ensam eller med kanin och mestandels utomhus. Han blev drygt sju år.
(Stackarn, men jag visste inte bättre då.)
Mitt första marsvin som var från djuraffär levde 1-2 år. Vi fick ofta besöka veterinären. Till slut avlivades han pga tumörer. Två andra dog vid runt 5 år. Ena avlivades pga att han länge hade varit dålig i magen och hade impacted rectum (hette det så?). Den andra dog några månader efter, vid antibiotakur (hans nya kompis hade bitit honom i ögat) och depression då han aldrig blev sitt gamla jag efter kompisets bortgång.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)