Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 3058 ggr
_Charlie
0

Tips Marsvinsbur!

Någon som vill ha en ny härlig MARSVINSbur till pangpris!?

http://grand-prix.se/ferplast-marsvinsbur-cavie-olika-farger-p-2854.html?cPath=218_220_250

FörvånadSkrikandes

_Charlie
0

Fridaaaa
0

Jisses, inte ens godkänd till marsvin :S
Aldrig gillat sidan, men detta är ju riktigt illa :S
Och till det priset med! :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

Den första är nästan lika stor som deras transportbur.

http://grand-prix.se/81040-nobby-transport-plast-caddy-47x33x23cm-p-6340.html?cPath=218_220_250

Helt galet!

Fridaaaa
0

Blir ledsen när jag ser sånt :(

Picasso
0

Men herre jisses Förvånad

Vilka priser å burarna är ju inte ens godkända för marsvin Skrikandes

_Charlie
0

Man kan ju undra vilken djurart buren egentligen är gjord för.

Med tanke på måtten skulle jag vilja säga hamsterbur (fast även en hamster skulle må bättre av en större bur), men å andra sidan ser det ut att vara 2 cm gallerglipor vilket är för stort för hamstrar, men lagom för marsvin och kaniner. :S

Den är nog gjord för marsvin i ett land där man tycker marsvin ska packas in och förvaras tills dom dör.

Men de borde knappast vara lagliga att marknadsföras som marsvinsburar i sverige.

Picasso
0

Hmm kanske möss å hamster men de lär ju inte bli kvar i buren så värst länge Skrattande

Det jag kan tänka mig att burarna fungerar som är sjukstuga till marsvin som ska hållas stilla och inte springa/ hoppa runt, men det handlar ju i så fall om en kortare tid…ingen bur de ska bo i för alltidObestämd

ElmerKrudd
0

Alltså.. Fyy, stackars dom som inte vet att det är för litet och köper en så dyr himla bur. Usch. Min kompis köpte en 120 bur för 400 för några veckor sen.

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

ElmerKrudd
0

Förövrigt: Ska det här gälla som kaninbur? =(

http://grand-prix.se/ferplast-marsvinsbur-rabbit-p-2859.html?cPath=218_220_250

Lite litet åt marsvin t.o.m.

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

_Charlie
0

#9 Men herre gud…. Nej den är inte ens laglig för kaniner, minimum om 50 cm kortsida gäller i sverige. Och den storleken hade jag på min första marsvinsbur, det fick plats ett hus och en matskål och då hade jag ändå bara ett marsvin i den.

Jag köpte en (visserligen begagnad och något rostig) 100x50 cm gallerbur för 50 kr för ett tag sedan, i jämförelse till den lilla för 722 kr.

ElmerKrudd
0

#10 Det är ju helt sjukt vilka storlekar dom har.. Jag har en minsta lagliga storlek till mitt marsvin Lasse nu, men det är för att jag var tvungen att få tag på en ny bur snabbt åt honom (och gratis) då han var tvungen att separeras från sin kompis.

Tänker köpa en MINST 100x50 bur åt honom nu i januari då jag har pengar :)

Tycker det är hemskt att han bor i den buren nu, och ändå är ju den laglig för TVÅ marsvin… Jag fattar inte hur dom som bestämmer sånt tänker då…

_Charlie
0

#11 Ja är det bara en begränsad tid är ju minsta storleken okej, man får se till att de får ett berikat liv så gott man kan ändå, men som permanent hem går min minsta gräns vid 100 cm.

Jag fick förra året provisoriskt ha mina marsvin 2 och 2, i plastbackar på ca 80x40 cm, och det var så litet att jag bara kunde ha en planka över en liten del av ena kortsidan som inredning för att de ens skulle ha någon plats att röra sig på.

juliino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fy vilka burar! Vad ledsen man blir av att se sådant!

Buren på bilden införskaffades i början av mitt marsvinsägande när jag hade en hane och en hona. Hanen skulle kastreras och bodde i en större bur och honan bodde i denna tillfälligt.

Numera är den bara sjukbur och det är precis det den agerar på bilden. Skulle aldrig få för mig att ha marsvin i den under en längre period.

I undantag har två hanar bott i den när vi skulle resa bort och dom skulle bo i min farmors garage. Mina burar går inte att flytta så då fick den här agera bur i en vecka. Men då satte jag in en vuxen hane och en unge. Skulle aldrig ha två vuxna djur i den.

Ilya
0

Jag skulle inte ens ha den större buren till en DVÄRGHAMSTER. Sjukligt litet..

Fridaaaa
0

#9 Nej den är verkligen inte godkänd för kanin :( Kortsidan måste vara minst 50 cm och höjd minst 50 cm hljd för kaniner under 3 kg :S

Whippersnapper
0

# 13 Söt bild. Din hund ser MYCKET uppmärksamhetskrävande ut… ;) Riktigt söt.

Arinah
0

Tack för tipset. Jag tänkte minska på min uppfödning. Inte med antalet marsvin, utan med utrymmet. Två marsvin i varje bur, sen staplar jag dem på varandra och behöver bara ett par kvadratmeter Flört (lite ironisk bara)

_Charlie
0

#17 Jättesmart ju! Jag gör nog detsamma. Mindre burar = plats för fler marsvin. Nu staplar vi! ;)

juliino
0

#16 Hehe det är han också Flört

ElmerKrudd
0

#12 Ja gud ja, jag känner mig hemsk som har honom där, men försöker ha honom ute minst en halvtimme om dagen, helst mer än så. Brukar ta och kolla på film inne i "djurrummet" ibland och då får han springa omkring hur han vill :)

Fridaaaa
0

#20 Minst 2 timmar/dag hade jag haft om jag hade haft i så liten bur faktiskt, sätta upp en hage till buren så den kan springa där :)

ElmerKrudd
0

#21 Jo försöker ha han ute mer såklart. Hage vet jag väl inte om det skulle gå så bra. Har ju katter :)

Kanske om man kunde ha en hage med tak.. eller nåt..

Fridaaaa
0

#22 Du får ha koll :) jag har katter men har hage till mina, där dem är när jag är hemma :D

ElmerKrudd
0

#23 Ah när jag är hemma skulle det nog kunna funka, :) får se vad vi kan hitta på :P

BettaSplendens
0

Men usch… Det är till och med TOK för litet för en gerbil, som är 10 gånger så liten :(