Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 903 ggr
pinku
0

Ringorm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är Ringorm, eller hur.

Jag måste fråga, men det känns verkligen som om det är det…

Usch och blä och skjut mig nu.

Cavia
0

Ser ut som Ringorm, ja…men det kan bara ett skrapprov hos veterinär avgöra. Det finns Artiklar här om du söker, som talar om hur du går till väga med behandling och sanering…Lycka till!

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

pinku
0

Ska ringa veterinären idag… Men usch, jag ser inte fram emot det här. Det värsta är väl att vänta x antal veckor innan man ens får svar på skrapet :(

Cavia
0

Ja det är jobbigt att vänta, brukar ta ca 2-3 veckor innan svaret kommer. Hur många marsvin har du att behandla?

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

godisgrisen
0

Rynkar på näsan

pinku
0

Tio Skrikandes

pinku
0

Har nu varit hos veterinären med Fi.

Veterinären tyckte det såg ut som ett bitsår, och jag vet inte… Kanske. Dr. Snuggles brunstade faktiskt igår, och hon blir en riktig pain in the ass på de andra då.

Men vi gjorde ett skrap-prov, jag hade verkligen inte kunnat åka därifrån med ett "ser ut som ett bitsår", och som vetten sa, man måste ju kunna sova på nätterna också ;)

juliino
0

Fy! Jag håller tummarna för dig :(

pinku
0

Tack! Det jag är less på just nu är att jag försäkrade Otto för lite mer än en månad sen (när jag först fick "varningen" av dig), för jag tänkte att dyker det upp gör det väl det på honom, men neeeej, oförsäkrat marsvin ska det va såklart. Bara så himla typiskt.