Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2899 ggr
godisgrisen
0

H-kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidigt tidigt innan jag vaknat 7/11 födde Terabyte sin kull. Hon mådde inte så bra i slutet av dräktigheten och behövde stödmatning så jag är så glad att det gick så bra som det gjorde. En liten unge var tyvärr dödfödd men de andra tre lever och mår bra. Terabyte mår också bra och tar hand om sin ungar.

SCH GP Chokladfabrikens Terabyte är nonself black magpie och Niffers Eliot är nonself lilac fox. Den här kullen är en i första ledet att försöka skapa lilac magpie.

Alla ungarna blev nonself black fox vilket var väntat men kanske inte att alla skulle bli det.

De ska döpas efter sagofigurer på H. Jag tror jag har bestämt mig men inte hundra än så har ni tips så mottages det varmt. :-)

Det är två hanar och en hona. En av hanarna är övertecknad men honan och den andre hanen är väldigt lika än så länge och jag lyckades tappa ordningen på dem när jag fotade.

godisgrisen
2

Gulliga.

godisgrisen
1

Mage! De har ju så söta magar dessa foxar!

godisgrisen
1

En annan ljuvlig mage!

godisgrisen
2

Med fina mamma Terabyte.

[saphirasmarsvin]
0

Aww, vad kul att få se dem på bild! :D De ser ut att vara jättefina alla tre! Hanen är lite övertecknad ja, men i Danmark hade han varit perfekt ;) De som i Sverige anses vara övertecknade premieras ofta där. I vilket fall som helst grattis och kul att ni på riktigt kommit en liten bit på vägen i ert projekt :D

Abico
0

Så jättesöta! Grattis :)

Hanna 

Atensia
0

Grattis! :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

godisgrisen
0

Nu är de en vecka och en dag gamla. De mår fint och växer bra, busar, äter, snuttar på mamma och upptäcker världen. Igår var de på golvrastning för första gångemn och uppskattade det.

Chokladfabrikens Homsan.

godisgrisen
1

Chokladfabrikens Hattifnatt.

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Hemulen.

[saphirasmarsvin]
1

Ögongodis deluxe :)

carsbo
0

normalt brukar dina bebisar bara vara ursöta, men dessa var mer snygga redan Skrattande vuxna på sätt o vis, fast bebis kroppen kommer de ju inte ifrån, det enorma huvudet-enorma öron-framtassar-och-skulderbladen-och-direkt-på-dem-bakbenen kroppen Flört

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Juliannas marsvin
0

Supersöta! Smälter lite extra mycket för Hattifnatt

Lynley
0

Så fina, grattis :)

godisgrisen
0

Vi har vuxit!

Chokladfabrikens Homsan som kommer att stanna här.

godisgrisen
0

Bonusbild på Homsan. Flört

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Hemulen som ska flytta hem till Arihna här på MiF.

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Hattifnatt som letar nytt hem. Vill du ha honom? ;-)

Sanni
0

Vilka snyggingar de har blivit! Gillar deras öron :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Arinah
0

#17 Hemulen är efterlängtad av fler än mig:-) Han artar sig jättefint verkar det som. De är fina allihop.

Ery
0

Ooh, jag är kär i Hattifnatt!  Vill så gärna ha, men då måste jag ha en kompis till honom, en till bokhyllebur och någonstans att göra av min säng. Obestämd

emmaaslund
0

#21 Jag älskar det faktum att man är beredd att möblera om och stöka runt för djuren. Det är nästan oviktigt var man själv placerar sig i slutändan haha :D Är likadan!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white